Radio Roumeli News 98 FM Lamia *Tel 6975675005

Liberation: Η άνοιξη της κόκκινης αριστεράς στον ευρωπαϊκό νότο

"Ένα φάντασμα πάνω από την Ευρώπη" είναι η πρώτη φράση με την οποία ξεκινά το άρθρο της γαλλικής εφημερίδας το αφιέρωμά του στη χώρα μας, αλλά και την Ισπανία οι οποίες φλερτάρουν με την ιδέα μιας αριστερής κυβέρνησης - η Ελλάδα σε λίγες μέρες και η Ισπανία τον προσεχή Νοέμβριο.

"Στάση αναμονής κρατούν μια σειρά ευρωπαϊκές πρωτεύουσες απέναντι στην ανάπτυξη κινημάτων της ριζοσπαστικής αριστεράς στην Ελλάδα και την Ισπανία" σημειώνει το άρθρο.

Το γαλλικό πρωτοσέλιδο αναφέρεται στις δημοσκοπήσεις που θέλουν το κόμμα της αντιπολίτευσης να έρχεται πρώτο στις προτιμήσεις του ελληνικού λαού, ενώ και οι Ποδέμος του Ιγκλέσιας φαίνονται να φλερτάρουν με την πρώτη θέση στις εκλογές του Νοεμβρίου. 

Ο αρθρογράφος επισημαίνει πως μια τέτοια εξέλιξη αυξάνει την ανησυχία στις Βρυξέλλες και πιο συγκεκριμένα στο Βερολίνο, κάνοντας αναφορά και στα πρόσφατα δημοσιεύματα του γερμανικού Spiegel.

Παρόλα αυτά το άρθρο τονίζει πως οι δυνάμεις αυτές της αριστεράς σε Ελλάδα και Ισπανία έχουν πλέον κατηγορηματικά διασαφηνίσει πως δεν επιθυμούν έξοδο από το ευρώ και δεν σκοπεύουν να προχωρήσουν σε μονομερείς ενέργειες μη αποπληρωμής χρεών των χωρών τους.

Καλά να πάθει η Μέρκελ

Σε άρθρο με τίτλο "Εργαστήριο", το οποίο συμπεριλαμβάνεται μεταξύ του εξασέλιδου αφιερώματος σε Ελλάδα και Ισπανία, ο ίδιος ο διευθυντής της Λιμπερασιόν Λοράν Ζοφρέν αναφέρει πως "καιρός ήταν να υπάρξει μια αντίδραση" και τονίζοντας πως κάθε άλλο παρά λαϊκίστικη είναι η πολιτική των δύο κομμάτων, συνεχίζει: 

"Καλά να πάθουν! Εδώ και τόσο καιρό που διάφορα λαμπρά πνεύματα και ορισμένα βραβεία Νόμπελ ανάμεσά τους, εξηγούν ότι η λιτότητα στην Ευρώπη είναι υπερβολική και οδηγεί τους λαούς στην απογοήτευση, έπρεπε να υπάρξει μια αντίδραση. Ιδού: Δυο κόμματα, τα οποία κακώς αναφέρονται ως "λαϊκίστικα", διότι ουδεμία σχέση έχουν με τους εθνικιστές, απειλούν να ανέλθουν στην εξουσία, σε Ελλάδα και Ισπανία. Οι Ευρωπαίοι το προκάλεσαν. Έλληνες και Ισπανοί έχασαν το ένα τέταρτο της αγοραστικής τους δύναμης".

Ο Λ. Ζοφρέν εξηγεί πως ήρθε η ώρα και "για αυτήν την εναλλακτική αριστερά να τριφτεί με την πραγματικότητα μιας κυβέρνησης" συμπληρώνοντας πως "Ελλάδα και Ισπανία μπορούν να είναι τα εργαστήρια όχι για μια μυθική βραδιά, αλλά για έναν νέο κοινωνικό συμβιβασμό. Μεταρρυθμιστές ή ριζοσπάστες, όλες οι αριστερές δυνάμεις στην Ευρώπη τους παρακολουθούν με προσοχή".

Ο ΣΥΡΙΖΑ αναδιανέμει τις κάρτες του πολιτικού παιχνιδιού στην Ευρώπη

Στο εκτενές άρθρο της γαλλικής εφημερίδας, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης αντιμετωπίζεται ως ο πρωτοπόρος-ηγέτης του αριστερού χώρου σε όλη την Ευρώπη. 

"Μια νίκη του κινήματος του Αλέξη Τσίπρα στις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου θα μπορούσε να αναδιανείμει τις κάρτες του παιχνιδιού ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης" σημειώνει το άρθρο και συνεχίζει: "Για κάποιους ο απόλυτος εφιάλτης, για άλλους η πιο τρελή ελπίδα: Η πιθανότητα εκλογικής νίκης του ΣΥΡΙΖΑ, αναμοχλεύει τα πάθη πέραν των συνόρων της Ελλάδας.

Μια απλή ματιά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνει την ακραία πόλωση που προκαλεί εδώ και αρκετές μέρες η ενδεχόμενη νίκη του κόμματος του Αλέξη Τσίπρα σε Βρυξέλλες και Βερολίνο, περνώντας από το Παρίσι και τη Μαδρίτη".

Με το τίτλο «Ο ΣΥΡΙΖΑ πρωτοπόρος της ευρωπαϊκής ριζοσπαστικής Αριστεράς», η Μαρία Μαλαγαρδή αφιερώνει το άρθρο της στην προσωπικότητα του Αλέξη Τσίπρα, στην ρητορική του δεινότητα, αλλά και στην τέχνη των "ελιγμών που του επέτρεψαν να διατηρήσει την ενότητα ενός ετερόκλητου κινήματος".

Αναφέρεται στο πώς με τα ταξίδια του στο εξωτερικό, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε να καλύψει τις ελλείψεις του στον διεθνή τομέα, στο «να αποδαιμονοποιηθεί» στα μάτια των μελλοντικών εταίρων του, αλλά και πώς «αναστάτωσαν τις πιο ριζοσπαστικές συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ» και δημιούργησαν αντιδράσεις στους αντιπάλους του.

Η Μ. Μαλαγαρδή κάνει λόγο στη συνέχεια για «ένα συγκεχυμένο πολιτικό σκηνικό» στην Ελλάδα, με την «ολική κατάρρευση» του ΠΑΣΟΚ, την «απολίθωση» του ΚΚΕ, τη μη αναμενόμενη άνοδο του ΠΟΤΑΜΙΟΥ, και για «στρατηγική φόβου» από τους συντηρητικούς, η οποία υποστηρίζεται από ορισμένους Ευρωπαίους ηγέτες.

Αναλογίζεται, «ποιος τελικά θα κερδίσει; Ο φόβος ή η οργή; Η ανασφάλεια για ένα νέο ξεκίνημα ή η μοιρολατρία της συνέχισης;» και καταλήγει: "Αλλά αυτή τη φορά ο ΣΥΡΙΖΑ είναι το σύμβολο για όσους ελπίζουν για "μια άλλη Ευρώπη". Είναι μια πρώτη νίκη για ένα μικρό κόμμα που ήταν περιθωριακό πριν μόλις έξι χρόνια".

Μικρά μυστικά για την οδήγηση σε χιόνι και πάγο

Με τις προγνώσεις της Ε.Μ.Υ. να κάνουν λόγο για χιόνια στην Αττική, αν κάποιος με ρωτούσε «ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να επιβιώσεις σε έναν χιονισμένο ή παγωμένο, ολισθηρό δρόμο;», θα απαντούσα χωρίς δεύτερη σκέψη,

«Μα φυσικά να μην βγεις ποτέ σε αυτόν. Να μείνεις σπίτι».

H  αλήθεια είναι ότι εμείς, οι Έλληνες, και ειδικά όσοι διαβιούν στα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και από την Στερεά Ελλάδα και κάτω, δεν έχουν και μεγάλη επαφή με το χιόνι. Από την άλλη, για να μάθεις τα μικρά μυστικά που απαιτούνται για την κίνηση σε τέτοιες συνθήκες, απαιτούνται ιδιαίτερες δεξιότητες και αρκετές ώρες πίσω από το τιμόνι.

Έτσι, από τη στιγμή που όλα αυτά δεν υπάρχουν, τι καλύτερο από το να μείνεις στο σπίτι. Και βλέπουμε. Κάποια στιγμή θα σταματήσει να χιονίζει, οι πάγοι θα λιώσουν και οι δρόμοι θα γίνουν ξανά βατοί.

Οπότε, υπομονή.

Αν πάλι αποφασίσετε ότι πρέπει, οπωσδήποτε, να βγείτε από το σπίτι, υπάρχουν μερικά μικρά μυστικά για να μην βρεθείτε πάνω σε κάποια κολώνα, μέσα σε ένα χαντάκι, ή στην …αγκαλιά ενός άλλου οχήματος, με απρόβλεπτες συνέπειες.

Διάλεξε την περιοχή που θες και δες τι καιρό θα κάνει

Εδώ και 28 χρόνια, όταν αναφέρομαι στα όσα πρέπει να κάνει ένας οδηγός όταν κινείται σε χιονισμένους ή παγωμένους δρόμους, το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό είναι η εξής φράση:

«Θα πρέπει να πατάς τόσο απαλά το γκάζι, έτσι ώστε αν μεταξύ της σόλας του παπουτσιού και του πεντάλ υπήρχε ένα φρέσκο αυγό, να καταφέρεις να μη σπάσει». Κάτι ανάλογο, όπως εύκολα μπορείτε να καταλάβετε, ισχύει και για το πάτημα του φρένου.

Μπορεί τα σύγχρονα αυτοκίνητα να έχουν εξελιχθεί και  πλέον συστήματα όπως το ABS και το Ηλεκτρονικό Σύστημα Ευστάθειας (ΕSP) να κάνουν ασύγκριτα πιο εύκολο το έργο του οδηγού, εν τούτοις, το βασικό ζητούμενο μένει το ίδιο.

Όχι απότομες κινήσεις

Όταν, λοιπόν, οδηγούμε στο χιόνι, θα πρέπει να είμαστε απολύτως αφοσιωμένοι σε αυτό που κάνουμε ενώ θα πρέπει να αποφεύγουμε τις απότομες αντιδράσεις. Είτε κατά το στρίψιμο του τιμονιού, είτε στην διάρκεια του φρεναρίσματος, είτε στο πάτημα του γκαζιού.

Ακόμη, όταν είστε σταματημένοι και θέλετε να εκκινήσετε, θα πρέπει το πάτημα του γκαζιού να γίνει με απαλό και προοδευτικό τρόπο. Σε κάθε άλλη περίπτωση, οι τροχοί θα σπινιάρουν και, εξ αιτίας της μεγάλης ολισθηρότητας του οδοστρώματος, το εμπρός ή το πίσω μέρος του αυτοκινήτου (αναλόγως με το ποιοι είναι οι κινητήριοι τροχοί) θα κινείται ανεξέλεγκτο. 

Σε πολλές περιπτώσεις ίσως είναι απαραίτητο να προσπαθήσουμε να ξεκινήσουμε με δεύτερη ταχύτητα.  

Ποτέ δεν σταματάμε στις ανηφόρες

Δεν χρειάζεται δα κάποιος να έχει πάρει ντοκτορά στη φυσική για να καταλάβει αυτό που τονίζουμε. Απλά πράγματα είναι. Αν σταματήσεις αυτοκίνητο σε ανηφορικό δρόμο με χιόνι ή πάγο, τότε… να είχαμε να λέγαμε. Είναι από δύσκολο έως απίθανο να καταφέρεις να το κινήσεις ξανά προς τα εμπρός. Έτσι, ίσως χρειαστεί να το αφήσεις να κυλήσει προς τα πίσω και , όταν βρεις το ίσιωμα, να πάρεις φόρα και να προχωρήσεις ξανά στην ανηφόρα.

Κατεβαίνοντας τώρα από ένα ύψωμα, δεν αφήνεις ποτέ το αυτοκίνητο χωρίς ταχύτητα και φυσικά, όσο χαμηλότερη είναι η μέση ωριαία ταχύτητα με την οποία κινείσαι, τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες να φτάσεις σώος και αβλαβής στον προορισμό σου.

Τα λάστιχα

Από εκεί και πέρα, το να μιλήσουμε για χειμερινά ελαστικά, είναι κάτι που μάλλον δεν ενδείκνυται για τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα. Όμως, αν θέλετε να κινηθείτε στο χιόνι και τον πάγο, καλό θα είναι να ξεφουσκώσετε τα λάστιχα, ώστε δημιουργώντας μια μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με το δρόμο, να αυξήσετε –όσο αυτό είναι δυνατόν- τα όρια της πρόσφυσης.

Πάει, το έχασες; Τι κάνεις;

Από τη στιγμή που αποφασίζεις να βγεις από το σπίτι όταν χιονίζει, ένα ενδεχόμενο είναι και να χάσεις, σε κάποια στιγμή, τον έλεγχο του αυτοκινήτου.

Τι κάνεις σε μια τέτοια περίπτωση;

Η απάντηση είναι, τίποτα. Αφήνεις το τιμόνι, αφήνεις τα πεντάλ και περιμένεις που θα σταματήσει το αυτοκίνητο. Αν πατήσεις φρένο, τότε αυξάνεται η δύναμη της ολίσθησης και, ενδεχομένως το αυτοκίνητο να επιταχύνει, αντί να επιβραδύνει. Στρέφοντας το τιμόνι προς άλλη κατεύθυνση, είναι σαν να χρησιμοποιείς … ακυρωμένη πιστωτική κάρτα. Δεν κάνεις απολύτως τίποτα.

Αποστάσεις ασφαλείας

Αν κινούμενος σε κανονικές συνθήκες η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα είναι για παράδειγμα 5 μέτρα (ας μην ξεχνάμε ότι ρόλο παίζει και η ταχύτητα), με την ίδια ταχύτητα σε ολισθηρό δρόμο με χιόνι ή πάγο, η απόσταση αυτή τριπλασιάζεται.

Επίσης, αν σε κανονικό οδόστρωμα ξεκινάς το φρενάρισμα για να σταματήσεις στο φανάρι 10 μέτρα πριν τον σηματοδότη, στον παγωμένο δρόμο αυτό καλό θα είναι να το κάνεις από τα 25-30 μέτρα πριν.

Βεβαίως, είναι αυτονόητο, ότι  κινείσαι πάντα με πολύ χαμηλή ταχύτητα, η οποία ποτέ δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 40-50 χλμ./ώρα.

Οι αλυσίδες δεν είναι πανάκεια

Είναι γεγονός ότι ελάχιστοι από τους οδηγούς των μεγάλων αστικών κέντρων γνωρίζουν αφενός να τοποθετούν αλυσίδες στα αυτοκίνητά τους και αφετέρου να κινούνται με αυτές. Προκαλεί τον κοινό νου να βλέπεις διάφορους τύπους να κόβουν βόλτες στους καθαρισμένους δρόμους με τις αλυσίδες να κάνουν σαν ερπήστριες τανκ.
Μάλιστα κύριοι. Οι αλυσίδες είναι μόνο για τα κομμάτια του δρόμου που είναι χιονισμένα ή παγωμένα. Όταν βγούμε σε οδόστρωμα που έχει καθαριστεί, τότε τις βγάζουμε. Μπορεί να είναι ταλαιπωρία, αλλά αυτό επιβάλει η κοινή λογική, και όχι μόνο.

Διάλεξε την περιοχή που θες και δες τι καιρό θα κάνει

Επίσης, τοποθετούμε πάντα τις αλυσίδες στους κινητήριους τροχούς. Η συμβουλή αυτή απευθύνεται (και) σε κάποιους τζιπάτους των Β.Π. (Βορείων Προαστίων) που το όχημά τους διαθέτει ηλεκτρονική τετρακίνηση και εκείνοι βάζουν τις αλυσίδες στους πίσω τροχούς. Δηλαδή, ενώ οι κινητήριοι τροχοί είναι οι εμπρός και οι πίσω ενεργοποιούνται όταν, και αν, το όχημα χάσει την πρόσφυση στο δρόμο, κάποιοι βάζουν αλυσίδες πίσω.

Κύριοι(ες), σας είναι άχρηστες.

Βεβαίως, θα πρέπει να γνωρίζετε πως όλες οι αλυσίδες δεν κάνουν για όλα τα αυτοκίνητα. Όπως τα ελαστικά έχουν νούμερα και ο κάθε κατασκευαστής επιλέγει τον τύπο που ταιριάζει στο κάθε αυτοκίνητο, έτσι και το κάθε ζευγάρι αλυσίδων ταιριάζει για έναν ορισμένο τύπο (ή τύπους) ελαστικών. Είναι κάτι που αναγράφεται στο κουτί.

Καλό θα είναι, πριν βγείτε στο δρόμο, να κάνετε μια πρόβα, έτσι ώστε να μάθετε να τις βάζετε και να τις βγάζετε με σχετική άνεση. Επειδή δε στον δρόμο θα έχει χιόνι ή και πάγο, ένα ζευγάρι γάντια (από αυτά που χρησιμοποιούν οι κηπουροί και αν είναι δυνατόν αδιάβροχο), θα ήταν ότι καλύτερο για την τοποθέτηση και αφαίρεση των αλυσίδων.

Καταλήγοντας, επαναλαμβάνω, ότι αν  πραγματικά δεν χρειάζεται να πάτε έξω, μην το κάνετε. Ακόμα κι αν μπορείτε να οδηγείτε καλά στο χιόνι, κρατήστε στο πίσω μέρος του μυαλού σας ότι ενδεχομένως οι άλλοι να μην μπορούν.

http://news247.gr

Προ των πυλών ο κίνδυνος επιδημίας της γρίπης

Σταθερή ανοδική τάση παρουσιάζει η δραστηριότητα της γρίπης στην Ελλάδα, σύμφωνα με το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ), ενώ ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος (ΠΙΣ) επισημαίνει τον κίνδυνο επιδημίας, σημειώνοντας ότι «το φετινό εμβόλιο δεν καλύπτει το στέλεχος που "χτυπάει"».

Αύξηση των κρουσμάτων παρατηρείται, όμως, και στην υπόλοιπη Ευρώπη, και σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Ελέγχου Λοιμώξεων (ECDC), την 52η βδομάδα γρίπης (τέλος Δεκέμβρη 2014), τα κρούσματα αυξήθηκαν κατά 10% σε σύγκριση με τις δύο προηγούμενες.

Τα τελευταία δεδομένα του ΚΕΕΛΠΝΟ στη χώρα μας δείχνουν, επίσης, ότι η δραστηριότητα της γρίπης αρχίζει να παρουσιάζει σταθερή ανοδική τάση. Με την αλλαγή του έτους είχαμε ήδη 4 επιβεβαιωμένα κρούσματα γρίπης, βαριά, που έχρηζαν εισαγωγής στη ΜΕΘ, και άλλους 2 θανάτους από επιπλοκές της.

Όπως καταγράφηκε από το ευρωπαϊκό Σύστημα Παρατηρητών Νοσηρότητας στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, το επίπεδο νοσηρότητας της γρίπης στις χώρες της Ευρώπης αυξήθηκε από το 9% στο 13% μέσα σε μία εβδομάδα.

Σύμφωνα με τον ΠΙΣ, κοινή διαπίστωση των υγειονομικών αρχών των ΗΠΑ και της Ευρώπης είναι ότι το προεξάρχον στέλεχος που ευθύνεται φέτος για την υψηλή νοσηρότητα της γρίπης είναι ο υπότυπος H3N2, ο οποίος όμως δε συμπεριλήφθηκε στους υποτύπους του αντιγριπικού εμβολίου 2014-2015. 

Κι αυτό διότι, σύμφωνα με τα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO) και του Κέντρου Ελέγχου Λοιμώξεων των ΗΠΑ (CDC), το εμβόλιο περιείχε τους πιο επικίνδυνους και τους πιο ύποπτους για το βόρειο ημισφαίριο υποτύπους και όχι τον H3N2 που τελικά «χτύπησε». Ο υπότυπος αυτός απομονώθηκε μέχρι στιγμής σχεδόν στα μισά επιβεβαιωμένα περιστατικά γρίπης ανά την Ευρώπη.
 
Όπως αναφέρει ο ΠΙΣ, η απουσία άλλων υποτύπων της γρίπης από την κοινότητα στα φετινά κρούσματα, φαίνεται να δείχνει πως ο πληθυσμός που εμβολιάστηκε είναι καλυμμένος απέναντι στα υπόλοιπα επικίνδυνα στελέχη και γι αυτό δεν παρουσιάστηκαν κρούσματα από υπότυπους που εμπεριείχε το εμβόλιο.

Πάντως, σύμφωνα με τα πρώτα απολογιστικά στοιχεία του ECDC για το 2015, το στέλεχος της γρίπης A (H5N1) είναι θανατηφόρο φέτος στο 60% των προσβληθέντων, έχει όμως σποραδική εμφάνιση, κυρίως στην Αφρική και στην Ασία. 

Περιστατικά επιβεβαιωμένα του H5N1 δεν ταυτοποιήθηκαν ακόμη στην Ελλάδα, «χρειάζεται όμως μεγάλη προσοχή διότι ο πληθυσμός των παράνομων μεταναστών που εισέρχονται συστηματικά στη χώρα μας από τις περιοχές αυτές δεν έχει καμία καταγραφή και κανέναν έλεγχο στα λοιμώδη νοσήματα που φέρει», επισημαίνει ο ΠΙΣ.

Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος καλεί όλους τους γιατρούς και τους ιατρικούς φορείς να βρίσκονται σε επιφυλακή, προειδοποιεί δε ότι το αντιγριπικό εμβόλιο είναι πολύ σημαντικό για τις ομάδες υψηλού κινδύνου, σημειώνοντας ότι η ισχύς του είναι 3μηνη, οπότε σε άτομα υψηλού κινδύνου μπορεί να χρειαστεί επανάληψη, κατόπιν συνεννόησης με τον θεράποντα γιατρό τους.

Ως ομάδες υψηλού κινδύνου, στις οποίες ο εμβολιασμός κρίνεται απαραίτητος, χαρακτηρίστηκαν από το Υπουργείο Υγείας άτομα άνω των 60 ετών, παιδιά και ενήλικες με χρόνια νοσήματα, έγκυες και θηλάζουσες, παχύσαρκα άτομα και όλοι οι κλειστοί πληθυσμοί (φυλακές, ιδρύματα σχολές, ειδικά σχολεία).

«Ιδιαίτερα σημαντικός σε μια επερχόμενη επιδημία γρίπης είναι να είναι εμβολιασμένοι οι γιατροί και οι νοσηλευτές, τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Νοσοκομειακή περίθαλψη, ώστε να αποφεύγεται η διασπορά και η μετάδοση του ιού μέσα στο υγειονομικό προσωπικό» αναφέρει ο ΠΙΣ και τονίζει ότι «δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο», καθώς από τη στιγμή διενέργειας του εμβολιασμού ως τη στιγμή που το εμβόλιο θα αρχίσει να παρέχει προστασία, παρέχεται ένα χρονικό διάστημα περίπου 3 εβδομάδων.

Δημοφιλείς αναρτήσεις μήνα

Δημοφιλείς αναρτήσεις διαχρονικά


ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΧΙΛΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ... ????


Live







Η λίστα ιστολογίων μου






Επαγγελματικός εξοπλισμός Am & Fm



 
Support : FACEBOOK PROFIL | Your Link | Your Link
Copyright Nikos Samourkas © 2013. radio roumeli news