Πάρτι σπατάλης και κακοδιαχείρισης έχει στηθεί γύρω από τα χρυσοφόρα
-για τους εργολάβους- σιδηροδρομικά τούνελ του όρους Οθρυς, ενώ
συνωμοσία σιωπής από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών -
Μεταφορών και Δικτύων και την ΕΡΓΟΣΕ (θυγατρική του ΟΣΕ) καλύπτει
ανατριχιαστικές καταγγελίες για κονδύλι τουλάχιστον 37 εκατ. ευρώ, που
δόθηκε στην ανάδοχο πριν καν γίνουν τα έργα, όπως αποκαλύπτει ρεπορτάζ
της ηλεκτρονικής ελευθεροτυπίας (enet.gr).
Οι έγγραφες καταγγελίες που έχουν γίνει από τον Φεβρουάριο και τον
Μάρτιο του 2010 για τη σύμβαση 470 μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και της ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ,
για το έργο «Κατασκευή Υποδομής από το 14ο έως το 25ο χιλιόμετρο, Μεγάλη
Σήραγγα της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Λιανοκλάδι -
Δομοκός», αποτυπώνονται και τεκμηριώνονται -εκ νέου- σε 19σέλιδο
υπόμνημα.
Ειδικότερα: Το μελετητικό γραφείο Μάλιου Α.Ε.-Intecsa-Inarsa S.Α., που
για το συγκεκριμένο έργο συνέταξε την οριστική μελέτη σηράγγων, τα τεύχη
δημοπράτησης, ενώ έχει και την ευθύνη για ειδική τεχνική επιτόπου
υποστήριξη, βάσει σύμβασης που υπέγραψε το 2005 με την ΕΡΓΟΣΕ,
καταγγέλλει ότι από το τέλος του 2009 μέχρι σήμερα γίνονται σημεία και
τέρατα.
Εικονικές εργασίες
Σε έγγραφό τους με ημερομηνία 21 Μαρτίου 2011, τα μελετητικά γραφεία
αποκαλύπτουν ότι στον ανάδοχο του έργου -ΑΚΤΩΡ- καταβλήθηκαν 37 εκατ.
ευρώ για εργασίες που δεν είχε κάνει, τις οποίες όμως οι αρμόδιοι της
ΕΡΓΟΣΕ βεβαίωσαν και μέτρησαν! Η ΕΡΓΟΣΕ πλήρωσε για τις εικονικές
εργασίες, καθώς το έργο συγχρηματοδοτείται κατά 50% από το Ευρωπαϊκό
Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και κατά 50% από το Πρόγραμμα Δημοσίων
Επενδύσεων.
Εμφάνισε λοιπόν απορροφητικότητα κοινοτικών κονδυλίων, άρα πρόοδο
«μελλοντικών» έργων, η ΑΚΤΩΡ έφτιαξε τα αποτελέσματά της και το
μελετητικό γραφείο ετέθη στο περιθώριο, προφανώς ως ανεπιθύμητο, επειδή
εκτός των άλλων βρήκε και σωρεία παραβιάσεων της εργοληπτικής σύμβασης.
Το έγγραφο αυτό εκτός της ΕΡΓΟΣΕ (στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο
και στα μέλη του Δ.Σ.) κοινοποιήθηκε στους μέχρι πρότινος υπουργούς
Υποδομών Δ. Ρέππα, Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου, στον υφυπουργό
Σπύρο Βούγια, στο γενικό ραμματέα Μεταφορών Θ. Τσιόκα και στο γενικό
επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λ. Ρακιντζή.
Σε αυτό αποκαλύπτεται ότι από τις αρχές του 2010 είχαν εγγράφως
κατατεθεί στον επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ κ. Ι. Πετρόπουλο «ανωμαλίες κατά
την μέχρι τότε εκτέλεση της σήραγγας» όπως:
*«Υπερπιστοποιήσεις, δηλαδή πιστοποιήσεις εργασιών που δεν είχαν γίνει, ύψους 20.000.000 ευρώ!
* Προπιστοποιήσεις, δηλαδή πιστοποιήσεις εργασιών που είχαν γίνει, αλλά
δεν ήταν συμβατικά ώριμες να πιστοποιηθούν ύψους 17.000.000 ευρώ!» Μ'
ένα λόγο, λεφτά υπάρχουν στο ταμείο της «Ψωροκώσταινας». Για τους
εθνικούς εργολάβους, ανάμεικτα με κοινοτικά κονδύλια. Μηχανισμός
βεβαίωσης μελλοντικών εργασιών υπάρχει. Πρόθυμοι υπηρεσιακοί υπάρχουν
και πολιτικοί προϊστάμενοι της ΕΡΓΟΣΕ που δεν έχουν ακόμα καλέσει τον
Εισαγγελέα υπάρχουν.
Στο ίδιο έγγραφο όμως περιγράφονται και άλλες καταγγελίες, όπως μη
εφαρμογή μελετών εκσκαφής και αντιστήριξης της σήραγγας, παραβίαση
αποκλειστικών προθεσμιών και συμβατικών δεσμεύσεων κ.ά. που
«τακτοποιήθηκαν» με τη σύνταξη και έγκριση του 1ου Ανακεφαλαιωτικού
Πίνακα Εργασιών (ΑΠΕ).
Από πλευράς ΕΡΓΟΣΕ, αυτό που έγινε γνωστό είναι ότι προ ενός έτους
διεξήχθη εσωτερικός έλεγχος από 4μελή επιτροπή που συνεστήθη, με
συνέπεια μέχρι σήμερα να έχουν τεθεί εκτός έργου (σε διαθεσιμότητα) ο
αρμόδιος διευθυντής Κατασκευών-Εργων, ο προϊστάμενος της διευθύνουσας
υπηρεσίας και ο επιβλέπων μηχανικός.
Η δε κοινοπραξία των μελετητικών γραφείων ζητάει από την ΕΡΓΟΣΕ ή να
τακτοποιήσει το κενό συμβάσεως από το φθινόπωρο του 2009 με παράταση της
παρουσίας της στο έργο ή να μας πληρώσει «και να μας απαλλάξετε από τις
συνέπειες των όσων συμβαίνουν στο έργο αυτό».
Η ιστορία
Για την ιστορία, το έργο της μεγάλης σήραγγας της Οθρυος ανετέθη στην
ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ τον Απρίλιο του 2007 με προϋπολογισμό 324 εκατ. ευρώ και με
έκπτωση 35%, κάτι που προσδιόρισε τη δαπάνη κατασκευής στα 210 εκατ.
ευρώ.
Στη σύμβαση ορίζεται η 24/4/2011 ως προθεσμία περαίωσης του έργου και η
21/8/2012 ως η οριακή προθεσμία, όμως μέχρι στιγμής έχει εκτελεστεί μόνο
το 40% το έργου της σήραγγας.
Το έργο έχει μέλλον, όπως φαίνεται, και έπονται οι συμπληρωματικές
συμβάσεις. Αλλωστε τα τούνελ είναι η χαρά των εργολάβων. Και το τμήμα
Τιθορέα - Λιανοκλάδι - Δομοκός, κόστους 1,5 δισ. ευρώ,
συγχρηματοδοτείται, ενώ προβλέπεται (επί χάρτου) να περαιωθεί στο τέλος
του 2015.*
Το υπόμνημα του μελετητικού γραφείου Μάλιου Α.Ε. - Intecsa-Inarsa S.Α.
Προς το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ με κοινοποίηση στο υπουργείο Υποδομών,
αποκαλύπτει ότι πληρώθηκαν στον ανάδοχο 37 εκατ. για έργα στη
σιδηροδρομική σήραγγα στο όρος Οθρυς, βεβαιωμένα και μελετημένα από την
ΕΡΓΟΣΕ, τα οποία όμως δεν εκτελέστηκαν.
Πάρτι σπατάλης και κακοδιαχείρισης στα έργα του ΟΣΕ στην Φθιώτιδα
Από
radio roumeli news tim
Δημοσιεύθηκε
Ιουλίου 13, 2011
Δημοφιλείς αναρτήσεις μήνα
-
Την τελευταία πνοή άφησε χθες, Κυριακή 24 Μαΐου 2015, ο σκηνοθέτης Μανώλης Σορμαΐνης, ο οποίος έγινε γνωστός στη Χίο από την παράσταση τ...
-
Εντός του οικήματος που διατηρούσε στις εστίες της 110 Πτέρυγας Μάχης εντοπίστηκε τη Δευτέρα (27/11) μια 29χρονη αρχισμηνίας Τραγωδία εν...
-
Έδωσε το πρώτο δείγμα από την πρώτη ημέρα της επίσκεψής του στην Αθήνα, με τα " καλησπέρα " και " στην ...
-
Στροφή 180 μοιρών φαίνεται να κάνει το δημοτικό συμβούλιο στη Λαμία, σχετικά με την προμήθεια γευμάτων στο Μουσικό Σχολείο της πόλης, από τ...
Δημοφιλείς αναρτήσεις διαχρονικά
-
Είχε γραφτεί , ότι ο άγιος γέρων Σιατίστης Αντώνιος είπε λίγο πρίν την οσιακή κοίμησή του για τον παγκόσμιο πόλεμο: «Όταν αρχίσε...
-
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ GOOGLE : Ο Πρόεδρος Πούτιν έδωσε σήμερα αυστηρή "εντολή δράσης» στις Ένοπλες Δυνάμεις της Ρωσικής Ομοσπονδίας &quo...
-
1 .Το μεγαλύτερο νούμερο σουτιέν στον κόσμο είναι το 38kkk. 2 .Υπάρχει διεθνής οργανισμός που αγωνίζεται για το δικαίωμα των γυναι...