Μπορεί οι νέες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, ακόμη να
μην έχουν ανακοινωθεί, ωστόσο, οι Έλληνες, σύμφωνα με δημοσκόπηση έχουν
βάλει «μαχαίρι» σε όλων των ειδών τις δαπάνες...
ενώ δεν εμφανίζονται αισιόδοξοι για το τέλος της κρίσης.Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων, μάλιστα, δηλώνει ότι λόγω των οικονομικών συνθηκών έχουν επηρεαστεί αρνητικά σε συναισθηματικό επίπεδο.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα online έρευνας της Focus Bari για την οικονομική κρίση, το 55,4% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι η κρίση βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και το 34,1% σε αρχικό στάδιο ακόμη.
Περισσότεροι από επτά στους δέκα Έλληνες θεωρούν ότι η οικονομική κρίση στην χώρα μας θα διαρκέσει και μετά το 2013. Εννέα στους δέκα συμπολίτες μας δηλώνουν επηρεασμένοι και σε συναισθηματικό επίπεδο από την οικονομική κρίση, με τους έξι στους δέκα να παραδέχονται ότι αισθάνονται πολύ ή αρκετά «αγχωμένοι» με τις εξελίξεις. Το δείγμα της έρευνας ήταν 703 συνεντεύξεις σε πανελλαδικό επίπεδο (Ιανουάριος – Αύγουστος 2012).
Ακόμη, το 98,3% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι έχει κάνει περικοπές, σε τομείς, εκτός των προαναφερθέντων, όπως διασκέδαση, ρούχα, ταξίδια κλπ. Είναι χαρακτηριστικό, ακόμη ότι περισσότεροι από 8 στους 10 Έλληνες, δηλώνουν ως ουσιαστική αιτία περικοπών, την πραγματική μείωση του εισοδήματός τους.
Το κοινό, επίσης, που έχει υποστεί μείωση εισοδήματος εμφανίζεται κατά 12,5% αυξημένο, σε σχέση με πέρυσι, και κατά 22% μεγαλύτερο σε σχέση με το 2010.
Παράλληλα, οι πολίτες δηλώνουν ότι, ως προς τις αγορές τους, έχουν γίνει πολύ πιο «διερευνητικοί» σε σχέση με το παρελθόν, αναζητώντας τα προϊόντα στα οποία παρέχονται καλύτερες τιμές, εκπτώσεις και προσφορές.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (Private Labels) γίνονται ακόμα πιο δημοφιλή ενώ και μεταξύ των επώνυμων προϊόντων φαίνεται να αυξάνεται το κοινό που κατευθύνεται στις πιο οικονομικές επιλογές. Το 75,9% στρέφεται στην αναζήτηση εκπτώσεων/προσφορών, το 61,9% προχωρεί σε έρευνα αγοράς κλπ.
Σχεδόν επτά στους δέκα Έλληνες, δηλώνουν ότι μεταξύ των πρακτικών που έχουν ακολουθήσει για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης, είναι και η επιλογή τρόπων ψυχαγωγίας που απαιτούν μικρή ή και καθόλου δαπάνη χρηματικού ποσού.
Λόγω της ανάγκης περιορισμού των εξόδων, αγορές ή άλλες δραστηριότητες που απαιτούν «μεγάλο χρηματικό ποσό» αναβάλλονται επ’αόριστον, με τα ταξίδια και τις αγορές Ηλεκτρικών/Ηλεκτρονικών Συσκευών να βρίσκονται πρώτα στον κατάλογο αναβολής.
Υπό το πρίσμα της οικονομικής κρίσης, τέλος, η εργασία (55,9% των ερωτηθέντων), η αποταμίευση (52,3%), η οικογένεια (44,2%)και η υγεία (41,6%), αποτελούν τους κυριότερους τομείς στους οποίους δίνεται προτεραιότητα.
ενώ δεν εμφανίζονται αισιόδοξοι για το τέλος της κρίσης.Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων, μάλιστα, δηλώνει ότι λόγω των οικονομικών συνθηκών έχουν επηρεαστεί αρνητικά σε συναισθηματικό επίπεδο.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα online έρευνας της Focus Bari για την οικονομική κρίση, το 55,4% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι η κρίση βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και το 34,1% σε αρχικό στάδιο ακόμη.
Περισσότεροι από επτά στους δέκα Έλληνες θεωρούν ότι η οικονομική κρίση στην χώρα μας θα διαρκέσει και μετά το 2013. Εννέα στους δέκα συμπολίτες μας δηλώνουν επηρεασμένοι και σε συναισθηματικό επίπεδο από την οικονομική κρίση, με τους έξι στους δέκα να παραδέχονται ότι αισθάνονται πολύ ή αρκετά «αγχωμένοι» με τις εξελίξεις. Το δείγμα της έρευνας ήταν 703 συνεντεύξεις σε πανελλαδικό επίπεδο (Ιανουάριος – Αύγουστος 2012).
Ακόμη, το 98,3% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι έχει κάνει περικοπές, σε τομείς, εκτός των προαναφερθέντων, όπως διασκέδαση, ρούχα, ταξίδια κλπ. Είναι χαρακτηριστικό, ακόμη ότι περισσότεροι από 8 στους 10 Έλληνες, δηλώνουν ως ουσιαστική αιτία περικοπών, την πραγματική μείωση του εισοδήματός τους.
Το κοινό, επίσης, που έχει υποστεί μείωση εισοδήματος εμφανίζεται κατά 12,5% αυξημένο, σε σχέση με πέρυσι, και κατά 22% μεγαλύτερο σε σχέση με το 2010.
Παράλληλα, οι πολίτες δηλώνουν ότι, ως προς τις αγορές τους, έχουν γίνει πολύ πιο «διερευνητικοί» σε σχέση με το παρελθόν, αναζητώντας τα προϊόντα στα οποία παρέχονται καλύτερες τιμές, εκπτώσεις και προσφορές.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (Private Labels) γίνονται ακόμα πιο δημοφιλή ενώ και μεταξύ των επώνυμων προϊόντων φαίνεται να αυξάνεται το κοινό που κατευθύνεται στις πιο οικονομικές επιλογές. Το 75,9% στρέφεται στην αναζήτηση εκπτώσεων/προσφορών, το 61,9% προχωρεί σε έρευνα αγοράς κλπ.
Σχεδόν επτά στους δέκα Έλληνες, δηλώνουν ότι μεταξύ των πρακτικών που έχουν ακολουθήσει για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης, είναι και η επιλογή τρόπων ψυχαγωγίας που απαιτούν μικρή ή και καθόλου δαπάνη χρηματικού ποσού.
Λόγω της ανάγκης περιορισμού των εξόδων, αγορές ή άλλες δραστηριότητες που απαιτούν «μεγάλο χρηματικό ποσό» αναβάλλονται επ’αόριστον, με τα ταξίδια και τις αγορές Ηλεκτρικών/Ηλεκτρονικών Συσκευών να βρίσκονται πρώτα στον κατάλογο αναβολής.
Υπό το πρίσμα της οικονομικής κρίσης, τέλος, η εργασία (55,9% των ερωτηθέντων), η αποταμίευση (52,3%), η οικογένεια (44,2%)και η υγεία (41,6%), αποτελούν τους κυριότερους τομείς στους οποίους δίνεται προτεραιότητα.