Νέα τροπή στο θρίλερ με την εξαφάνιση του Boeing 777 της Malaysia
Airlines φέρνει ένα ηλεκτρονικό στίγμα από δορυφόρο. Αν και επικρατεί
μεγάλη σύγχυση, τα αμερικανικά ΜΜΕ υποστηρίζουν ότι ο δορυφόρος εντόπισε
«ηλεκτρονικό ίχνος» του αεροσκάφους στον Ινδικό Ωκεανό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το συγκεκριμένο «σήμα» εντοπίστηκε αφότου είχε χαθεί η επαφή με το αεροσκάφος.
«Δεν υποστηρίζουμε ότι είναι σίγουρα το Boeing. Πρόκειται για ένα -αγνώστων στοιχείων- στίγμα στην οθόνη», δήλωσε ο διοικητής της μαλαισιανής πολεμικής αεροπορίας Rodzali Daud. Το άγνωστο ίχνος εντοπίστηκε στις 2.15 κατά την ημέρα της εξαφάνισης του αεροσκάφους και σε ύψος περίπου 8.900 μέτρων.
Μάλιστα, το αμερικανικό καταδρομικό Uss Kidd βρίσκεται εν πλω ώστε να ερευνήσει τη συγκεκριμένη περιοχή, στην οποία αναμένεται να φτάσει τις επόμενες 24 ώρες. Ωστόσο το βρετανικό Skynews διαψεύδει όσα αναφέρθηκαν περί εντοπισμού σήματος στον Ινδικό Ωκεανό, καθώς σύμφωνα με το ρεπορτάζ, οι μαλαισιανές αερογραμμές δεν είχαν εγγραφεί στην ειδική υπηρεσία του συστήματος ACARS (μεταφορά δεδομένων).
Το ηλεκτρονικό αυτό σήμα παρέχει πληροφορίες προς τους τεχνικούς της εταιρείας καταγράφοντας τα στοιχεία σε μια βάση δεδομένων.
Οι
διεθνείς εταιρείες χρησιμοποιούν αυτό το σύστημα περισυλλογής στοιχείων
σε κάθε πτήση βοηθώντας με τον τρόπο αυτό τους μηχανικούς να επιλύσουν
τυχόν προβλήματα.
Οι αναλύσεις αυτές μεταφέρονται μέσω δορυφόρων κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Η αεροπορική εταιρεία έχει επιβεβαιώσει πολλές φορές ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος διέθετε το ειδικό σύστημα μετάδοσης (ACARS).
Θρίλερ με το Boeing - Απορρίπτεται και το τελευταίο σενάριο
Νωρίτερα σήμερα ένα σενάριο ήρθε στο φως από τη Wall Street Journal, σύμφωνα με το οποίο οι Αμερικανοί εμπειρογνώμονες που ερευνούν την υπόθεση εκτιμούν ότι το Μπόινγκ παρέμεινε στον αέρα για περίπου τέσσερις ώρες μετά τη στιγμή που εξέπεμψε το τελευταίο του στίγμα, απορρίφθηκε εν τέλει.
Η είδηση ήρθε στη δημοσιότητα την ώρα που οι αρχές παραμένουν αβέβαιες ως προς το πού να αναζητήσουν το αεροπλάνο, το οποίο αγνοείται από το Σάββατο λίγο μετά την απογείωσή του από την Κουάλα Λουμπούρ. Η πληροφορία αυτή οδηγούσε τις αμερικανικές αρχές στην εξέταση ενός νέου σεναρίου σχετικά με την εξαφάνιση του αεροσκάφους.
Οι αξιωματούχοι της αντιτρομοκρατικής στράφηκαν στην πιθανότητα ένας από τους πιλότους ή κάποιος άλλος στο αεροσκάφος να το οδήγησε σε άγνωστη τοποθεσία - ή να το έριξε - αφότου απενεργοποίησε σκόπιμα τους αναμεταδότες του στίγματός του για να αποφύγει τα ραντάρ, όπως αναφέρει μία από τις δύο πηγές που επικαλείται η εφημερίδα.
Το δημοσίευμα αναφέρει, ειδικότερα, ότι το αεροπλάνο με 239 επιβαίνοντες ενδεχομένως να ταξίδεψε 3.500 επιπλέον χιλιόμετρα (2.200 μίλια) υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες κι ίσως να πλησίασε την πακιστανική μεθόριο ή σε κάποιον προορισμό στον Ινδικό Ωκεανό ή στην Αραβική Θάλασσα.
Ωστόσο, οι Αρχές της Μαλαισίας δήλωσαν ότι δεν υπήρχε τίποτα που να αποδεικνύει την είδηση. «Οι εκθέσεις αυτές είναι ανακριβείς», σημείωσε, σε συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας, κ. Hishammuddin Hussein.
Ανώτατος αξιωματούχος της Malaysia Airlines δήλωσε ότι η αεροπορική εταιρεία «δεν έχει λόγους να πιστεύει» ότι κάποιες από κινήσεις του πληρώματος προκάλεσαν την εξαφάνιση του αεροπλάνου.
Πάντως, δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας Daily Mail αναφέρει ότι η CΙΑ δεν αποκλείει το γεγονός ο πιλότος του αεροσκάφους της Malaysia Airlines, ακόμα και να αυτοκτόνησε - να οδήγησε δηλαδή το αεροσκάφος στη συντριβή με τη θέλησή του.
Η πιθανότητα αυτοκτονίας θα μπορούσε να δώσει μια εξήγηση και στο γιατί το αεροπλάνο εξαφανίστηκε από τα ραντάρ.
Η μαλαισιανή αστυνομία έχει ανακοινώσει ότι δεν αποκλείει την πιθανότητα ο κυβερνήτης ή ο συγκυβερνήτης του αεροπλάνου να αντιμετώπιζε «ψυχολογικά προβλήματα» και να έριξε το Μπόινγκ.
Παράλληλα, το σενάριο τρομοκρατικής ενέργειας έφερε στην επιφάνεια το γεγονός πως στο χαμένο αεροσκάφος είχαν επιβιβαστεί δύο Ιρανοί, χρησιμοποιώντας πλαστά διαβατήρια, αλλά σύμφωνα με τις Αρχές της Μαλαισίας και την Interpol, ενδέχεται να η πιθανότητα αυτή να μην υφίσταται καν. Ωστόσο, η Κεντρική Υπηρεσία Πληροφοριών των ΗΠΑ δεν αποκλείει καθόλου αυτό το ενδεχόμενο. Πρόκειται για τον 29χρονο Delavar Seyed Mohammad Reza και τον 19χρονο Pouria Nour Mohammad Mehrdad.
Να σημειωθεί ακόμη, ότι εκπρόσωπος των κινεζικών αρχών πολιτικής αεροπορίας δήλωσε ότι τα επιπλέοντα αντικείμενα που είχε φωτογραφίσει κινεζικός δορυφόρος δεν συνδέονται με το αγνοούμενο Μπόινγκ. Εμπειρογνώμονες επιβεβαίωσαν ότι τα τρία μεγάλα αντικείμενα δεν είναι συντρίμμια του αεροσκάφους, όπως δήλωσε τηλεφωνικώς στο Γερμανικό Πρακτορείο ο εκπρόσωπος.
Το τελευταίο στίγμα του στα ραντάρ δόθηκε το Σάββατο λίγο μετά τη 1:30 π.μ. (τοπική ώρα), δηλαδή λιγότερο από μία ώρα μετά την απογείωσή του από την Κουάλα Λουμπούρ, και ενώ πετούσε βορειοανατολικά κατά μήκος του Κόλπου της Ταϊλάνδης και κατευθυνόταν προς το Πεκίνο.
Ακόμη, σύμφωνα με την πολιτική αεροπορίας τη Μαλαισίας, το τελευταίο μήνυμα που μετέδωσαν οι πιλότοι του Μπόινγκ προς τον πύργο ελέγχου ήταν «Λοιπόν, καληνύχτα». Τις λέξεις αυτές είπε ένας πιλότος τη στιγμή που το αεροσκάφος εγκατέλειπε τον εναέριο χώρο της Μαλαισίας για να εισέλθει σε αυτόν του Βιετνάμ.
Σημειωτέον πως δεν υπήρξαν αναφορές για κακές καιρικές συνθήκες ή για τεχνικά προβλήματα.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο μυστήριο στη σύγχρονη ιστορία της αεροπορίας. Είναι εκπληκτικό το γεγονός ότι με όλη την τεχνολογία που έχουμε, ένα αεροσκάφος μπορεί να εξαφανιστεί», δήλωσε σχετικώς ο κ. Tony Tyler, επικεφαλής της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών.
http://www.zougla.gr
Σύμφωνα με πληροφορίες, το συγκεκριμένο «σήμα» εντοπίστηκε αφότου είχε χαθεί η επαφή με το αεροσκάφος.
«Δεν υποστηρίζουμε ότι είναι σίγουρα το Boeing. Πρόκειται για ένα -αγνώστων στοιχείων- στίγμα στην οθόνη», δήλωσε ο διοικητής της μαλαισιανής πολεμικής αεροπορίας Rodzali Daud. Το άγνωστο ίχνος εντοπίστηκε στις 2.15 κατά την ημέρα της εξαφάνισης του αεροσκάφους και σε ύψος περίπου 8.900 μέτρων.
Μάλιστα, το αμερικανικό καταδρομικό Uss Kidd βρίσκεται εν πλω ώστε να ερευνήσει τη συγκεκριμένη περιοχή, στην οποία αναμένεται να φτάσει τις επόμενες 24 ώρες. Ωστόσο το βρετανικό Skynews διαψεύδει όσα αναφέρθηκαν περί εντοπισμού σήματος στον Ινδικό Ωκεανό, καθώς σύμφωνα με το ρεπορτάζ, οι μαλαισιανές αερογραμμές δεν είχαν εγγραφεί στην ειδική υπηρεσία του συστήματος ACARS (μεταφορά δεδομένων).
Το ηλεκτρονικό αυτό σήμα παρέχει πληροφορίες προς τους τεχνικούς της εταιρείας καταγράφοντας τα στοιχεία σε μια βάση δεδομένων.
Οι αναλύσεις αυτές μεταφέρονται μέσω δορυφόρων κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Η αεροπορική εταιρεία έχει επιβεβαιώσει πολλές φορές ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος διέθετε το ειδικό σύστημα μετάδοσης (ACARS).
Θρίλερ με το Boeing - Απορρίπτεται και το τελευταίο σενάριο
Νωρίτερα σήμερα ένα σενάριο ήρθε στο φως από τη Wall Street Journal, σύμφωνα με το οποίο οι Αμερικανοί εμπειρογνώμονες που ερευνούν την υπόθεση εκτιμούν ότι το Μπόινγκ παρέμεινε στον αέρα για περίπου τέσσερις ώρες μετά τη στιγμή που εξέπεμψε το τελευταίο του στίγμα, απορρίφθηκε εν τέλει.
Η είδηση ήρθε στη δημοσιότητα την ώρα που οι αρχές παραμένουν αβέβαιες ως προς το πού να αναζητήσουν το αεροπλάνο, το οποίο αγνοείται από το Σάββατο λίγο μετά την απογείωσή του από την Κουάλα Λουμπούρ. Η πληροφορία αυτή οδηγούσε τις αμερικανικές αρχές στην εξέταση ενός νέου σεναρίου σχετικά με την εξαφάνιση του αεροσκάφους.
Οι αξιωματούχοι της αντιτρομοκρατικής στράφηκαν στην πιθανότητα ένας από τους πιλότους ή κάποιος άλλος στο αεροσκάφος να το οδήγησε σε άγνωστη τοποθεσία - ή να το έριξε - αφότου απενεργοποίησε σκόπιμα τους αναμεταδότες του στίγματός του για να αποφύγει τα ραντάρ, όπως αναφέρει μία από τις δύο πηγές που επικαλείται η εφημερίδα.
Το δημοσίευμα αναφέρει, ειδικότερα, ότι το αεροπλάνο με 239 επιβαίνοντες ενδεχομένως να ταξίδεψε 3.500 επιπλέον χιλιόμετρα (2.200 μίλια) υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες κι ίσως να πλησίασε την πακιστανική μεθόριο ή σε κάποιον προορισμό στον Ινδικό Ωκεανό ή στην Αραβική Θάλασσα.
Ωστόσο, οι Αρχές της Μαλαισίας δήλωσαν ότι δεν υπήρχε τίποτα που να αποδεικνύει την είδηση. «Οι εκθέσεις αυτές είναι ανακριβείς», σημείωσε, σε συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας, κ. Hishammuddin Hussein.
Ανώτατος αξιωματούχος της Malaysia Airlines δήλωσε ότι η αεροπορική εταιρεία «δεν έχει λόγους να πιστεύει» ότι κάποιες από κινήσεις του πληρώματος προκάλεσαν την εξαφάνιση του αεροπλάνου.
Πάντως, δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας Daily Mail αναφέρει ότι η CΙΑ δεν αποκλείει το γεγονός ο πιλότος του αεροσκάφους της Malaysia Airlines, ακόμα και να αυτοκτόνησε - να οδήγησε δηλαδή το αεροσκάφος στη συντριβή με τη θέλησή του.
Η πιθανότητα αυτοκτονίας θα μπορούσε να δώσει μια εξήγηση και στο γιατί το αεροπλάνο εξαφανίστηκε από τα ραντάρ.
Η μαλαισιανή αστυνομία έχει ανακοινώσει ότι δεν αποκλείει την πιθανότητα ο κυβερνήτης ή ο συγκυβερνήτης του αεροπλάνου να αντιμετώπιζε «ψυχολογικά προβλήματα» και να έριξε το Μπόινγκ.
Παράλληλα, το σενάριο τρομοκρατικής ενέργειας έφερε στην επιφάνεια το γεγονός πως στο χαμένο αεροσκάφος είχαν επιβιβαστεί δύο Ιρανοί, χρησιμοποιώντας πλαστά διαβατήρια, αλλά σύμφωνα με τις Αρχές της Μαλαισίας και την Interpol, ενδέχεται να η πιθανότητα αυτή να μην υφίσταται καν. Ωστόσο, η Κεντρική Υπηρεσία Πληροφοριών των ΗΠΑ δεν αποκλείει καθόλου αυτό το ενδεχόμενο. Πρόκειται για τον 29χρονο Delavar Seyed Mohammad Reza και τον 19χρονο Pouria Nour Mohammad Mehrdad.
Να σημειωθεί ακόμη, ότι εκπρόσωπος των κινεζικών αρχών πολιτικής αεροπορίας δήλωσε ότι τα επιπλέοντα αντικείμενα που είχε φωτογραφίσει κινεζικός δορυφόρος δεν συνδέονται με το αγνοούμενο Μπόινγκ. Εμπειρογνώμονες επιβεβαίωσαν ότι τα τρία μεγάλα αντικείμενα δεν είναι συντρίμμια του αεροσκάφους, όπως δήλωσε τηλεφωνικώς στο Γερμανικό Πρακτορείο ο εκπρόσωπος.
Το τελευταίο στίγμα του στα ραντάρ δόθηκε το Σάββατο λίγο μετά τη 1:30 π.μ. (τοπική ώρα), δηλαδή λιγότερο από μία ώρα μετά την απογείωσή του από την Κουάλα Λουμπούρ, και ενώ πετούσε βορειοανατολικά κατά μήκος του Κόλπου της Ταϊλάνδης και κατευθυνόταν προς το Πεκίνο.
Ακόμη, σύμφωνα με την πολιτική αεροπορίας τη Μαλαισίας, το τελευταίο μήνυμα που μετέδωσαν οι πιλότοι του Μπόινγκ προς τον πύργο ελέγχου ήταν «Λοιπόν, καληνύχτα». Τις λέξεις αυτές είπε ένας πιλότος τη στιγμή που το αεροσκάφος εγκατέλειπε τον εναέριο χώρο της Μαλαισίας για να εισέλθει σε αυτόν του Βιετνάμ.
Σημειωτέον πως δεν υπήρξαν αναφορές για κακές καιρικές συνθήκες ή για τεχνικά προβλήματα.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο μυστήριο στη σύγχρονη ιστορία της αεροπορίας. Είναι εκπληκτικό το γεγονός ότι με όλη την τεχνολογία που έχουμε, ένα αεροσκάφος μπορεί να εξαφανιστεί», δήλωσε σχετικώς ο κ. Tony Tyler, επικεφαλής της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών.
http://www.zougla.gr