Radio Roumeli News 98 FM Lamia *Tel 6975675005

Παυλόπουλος: Η αναστήλωση των εικόνων, αφετηρία για την αναστήλωση των αξιών του ανθρωπισμού


"Παραλλήλως προς την ιστορικώς προηγουμένη αναστήλωση των Ιερών Εικόνων, η Εορτή της Ορθοδοξίας σηματοδοτεί, με έκπαγλη πνευματική αντιπροσωπευτικότητα, και την ανάγκη αναστήλωσης των αρχών και αξιών εκείνων, τις οποίες οφείλουμε να υπερασπισθούμε και να υπηρετήσουμε ως Έλληνες, ως Ευρωπαίοι Πολίτες και ως υπεύθυνα μέλη της Διεθνούς Κοινότητας".

Αυτό τόνισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος στην προσφώνησή του κατά το γεύμα που παρατέθηκε προς τιμήν του και των μελών της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, με την ευκαιρία της εορτής της Ορθοδοξίας.

AdTech Ad
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας συμπλήρωσε ότι "ο Άνθρωπος, ως αυτοτελής προσωπικότητα με την δική της αξία, βρίσκεται στο επίκεντρο της ύπαρξης αλλά και του προορισμού της Ανθρωπότητας. Όχι όμως ο Άνθρωπος ως μονάδα, αλλά ο Άνθρωπος ως μέλος ενός ευρύτατου κοινωνικού συνόλου, το οποίο υπερβαίνει κάθε είδους σύνορα. Ενός κοινωνικού συνόλου το οποίο ξεπερνά, κατά πολύ, τα όρια της αρχετυπικής απλής συνύπαρξης -όσο και αν αυτή είναι στις μέρες μας αρκούντως θεσμικώς θωρακισμένη- και διαμορφώνει πραγματική κοινωνία προσώπων".


 

Η προσφώνηση του Προέδρου της Δημοκρατίας

"Η Εορτή της Ορθοδοξίας, κορυφαία λειτουργική στιγμή στον ενιαύσιο εορτολογικό κύκλο της Εκκλησίας μας, συνιστά αείρροο πηγή συμβολισμών και διδαχών, οι οποίες υπερβαίνουν το Χριστεπώνυμο Πλήρωμά της και απευθύνονται στο σύνολο του Λαού και του Έθνους μας. Και τούτο διότι πλειάδα των ως άνω συμβολισμών και διδαχών συνδέεται, αρρήκτως, με την ιστορία, το παρόν και το μέλλον του Λαού και του Έθνους μας.

Περαιτέρω, η εξαιρετικά κρίσιμη περίοδος που διανύουμε, όχι μόνο για την Πατρίδα μας αλλά για την Ευρωπαϊκή μας Εστία και την Υφήλιο, παρέχει την ευκαιρία να αναδειχθεί η θεμελιώδης σημασία της Ορθοδοξίας ως πραγματικής κιβωτού αρχών και αξιών, οι οποίες αφορούν όχι μόνον τους πιστούς αλλά τον Άνθρωπο γενικώς, στην ανηφορική –και εν πολλοίς συσσύφεια- πορεία του προς την επιτέλεση της επί Γης αποστολής του.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο η αναστήλωση των Ιερών Εικόνων, ως κοιτίδα και λίκνο του πνεύματος της Εορτής της Ορθοδοξίας, συνθέτει την σημερινή της, εκπλήσσουσα, επικαιρότητα. Με την έννοια ότι, παραλλήλως προς την ιστορικώς προηγουμένη αναστήλωση των Ιερών Εικόνων, η Εορτή της Ορθοδοξίας σηματοδοτεί, με έκπαγλη πνευματική αντιπροσωπευτικότητα, και την ανάγκη αναστήλωσης των αρχών και αξιών εκείνων, τις οποίες οφείλουμε να υπερασπισθούμε και να υπηρετήσουμε ως Έλληνες, ως Ευρωπαίοι Πολίτες και ως υπεύθυνα μέλη της Διεθνούς Κοινότητας.

Υπ’ αυτήν την έννοια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η αναντικατάστατη συμβολή της Χριστιανοσύνης, και ιδίως της Ορθοδοξίας, έγκειται στο ότι προσέθεσε στο Αρχαίο Ελληνικό Πνεύμα και στην Ρωμαϊκή παράδοση –που αποτελούν τους δύο από τους τρεις πυλώνες του σύγχρονου Πολιτισμού μας- την κατηγορική επιταγή της ανάγκης καταξίωσης του Ανθρώπου. Όμως, η Χριστιανοσύνη και ιδίως η Ορθοδοξία δεν έμειναν μόνο στην διατύπωση της ως άνω επιταγής αλλά, ουσιαστικώς, διαμόρφωσαν και το πλήρες περιεχόμενό της.

Και το περιεχόμενο τούτο συνίσταται στο ότι ο Άνθρωπος, ως αυτοτελής προσωπικότητα με την δική της αξία, βρίσκεται στο επίκεντρο της ύπαρξης αλλά και του προορισμού της Ανθρωπότητας. Όχι όμως ο Άνθρωπος ως μονάδα, αλλά ο Άνθρωπος ως μέλος ενός ευρύτατου κοινωνικού συνόλου, το οποίο υπερβαίνει κάθε είδους σύνορα. Ενός κοινωνικού συνόλου το οποίο ξεπερνά, κατά πολύ, τα όρια της αρχετυπικής απλής συνύπαρξης –όσο και αν αυτή είναι στις μέρες μας αρκούντως θεσμικώς θωρακισμένη- και διαμορφώνει πραγματική κοινωνία προσώπων. Ήτοι κοινωνία, η οποία θεμελιώνεται –πρωτίστως κατά την ρήση «ο συ μισείς ετέρω μη ποιήσεις»- στις ακρογωνιαίες, κατά την Ευαγγελική και την Πατερική διδασκαλία, αντηρίδες της Αγάπης και της «δίδυμης αδελφής» της, της Αλληλεγγύης.

Μέσα σε αυτό το κορυφαίο, γνησίως αλτρουιστικό αλλά και ειλικρινώς ανεξίθρησκο, πλαίσιο, η Χριστιανοσύνη και η Ορθοδοξία δίδαξαν, διδάσκουν αλλά και θα διδάσκουν ανά τους αιώνες τις ζωογόνες για τον Πολιτισμό μας και την πορεία της Ανθρωπότητας αρχές και αξίες του Ανθρωπισμού, της Ειρήνης, της Δημοκρατίας και της Δικαιοσύνης, υπό την αναλογική της έννοια που της προσδίδει και τα πολύτιμα χαρακτηριστικά της Κοινωνικής Δικαιοσύνης. Ήτοι υπό την έννοια που εκφράζει ο κανόνας: 'Justitia est constans et perpetua voluntas, jus suum cuique tribuere'.

Μακαριώτατε,
Σεβασμιώτατοι,

Επιτρέψατέ μου να σας διαβεβαιώσω ότι στην αποστολή υπεράσπισης των αρχών και αξιών που προανέφερα η Πολιτεία, στο σύνολό της το οποίο συντίθεται από όλες τις Δημοκρατικές Πολιτικές Δυνάμεις του Τόπου και από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, βρίσκεται και θα βρίσκεται ανιδιοτελής αρωγός και συμπαραστάτης. Στον κοινό αυτόν αγώνα δεν μας πτοούν μεμονωμένες φωνές, οι οποίες –καλοπίστως ελπίζω- αδυνατούν, για τους δικούς τους λόγους, να κατανοήσουν το πνευματικό και ηθικό μεγαλείο της Χριστιανοσύνης και, κυρίως, της Ορθοδοξίας ως προς την εκπλήρωση της αποστολής του Λαού και του Έθνους μας.
Εύχομαι, με αφετηρία τον σημερινό εορτασμό της Κυριακής της Ορθοδοξίας, οι ευλογίες Σας και το έργο Σας να χαλυβδώνουν το κοινό μας φρόνημα και να παρακάμπτουν κάθε εμπόδιο που επιχειρεί να ανακόψει τον δρόμο της κοινής μας εθνικής προσπάθειας".

 (Με πληροφορίες από ΑΠΕ)

Στα δημόσια νηπιαγωγεία βάζει το υπ. Παιδείας την τουρκική γλώσσα

Πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας προβλέπει την διδασκαλία της τούρκικης γλώσσας σε νηπιαγωγεία της μειονότητας στη Θράκη, βάζοντας στην ουσία από το «παράθυρο» την τούρκικη γλώσσα και την όποια  προπαγάνδα στα δημόσια σχολεία.

Όπως αποκαλύπτει στο «protothema.gr» ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γεράσιμος Κουζέλης το πρόγραμμα υλοποιείται εφέτος πιλοτικά σε  έξι νηπιαγωγεία  ενώ από τη ερχόμενη χρονιά θα επεκταθεί.


Αποτέλεσμα αυτού του προγράμματος θα είναι τα  ελληνόπουλα που ζουν σε μεικτά χωριά και μειονοτικούς δήμους να πάνε σε δίγλωσσο νηπιαγωγείο  ενώ οι μη τουρκογενείς της μειονότητας που αποτελούνται από Πομάκους και Ρομά δεν θα έχουν τη δυνατότητα να αφομοιώσουν την ελληνική γλώσσα στο νηπιαγωγείο.

Το Ι.Ε.Π. αναλαμβάνει την υλοποίηση πιλοτικού προγράμματος προσχολικής εκπαίδευσης σε νηπιαγωγεία που λειτουργούν σε αμιγώς μειονοτικούς οικισμούς της Θράκης.

Όπως επισημαίνει ο κ. Κουζέλης: «Το πρόγραμμα προβλέπει τη σύγχρονη παρουσία στην τάξη του / της νηπιαγωγού και συνεργάτη /τριας μέλους της μειονότητας (δίγλωσσου ατόμου), πτυχιούχου ελληνικού ΑΕΙ».

Η πιλοτική παρέμβαση προβλέπει τη χρήση της μητρικής γλώσσας ως γλώσσας στήριξης με στόχο την αρμονική κοινωνικοποίηση των νηπίων της μειονότητας στον εκπαιδευτικό θεσμό του νηπιαγωγείου, την αποτελεσματικότερη εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και την ισορροπημένη γλωσσική και κατά προέκταση γνωστική ανάπτυξη, καθώς και την καλύτερη προετοιμασία για επιτυχή επίδοση στις πρώτες τάξεις του δημοτικού». Όπως  λέει ο κ. Κουζέλης στο «protothema.gr» η επιστημονική λέξη που επιλέγεται να χρησιμοποιείται  είναι η λέξη «στήριξη».

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Παιδείας  δεν πρόκειται για δίγλωσσα νηπιαγωγεία αλλά το πρόγραμμα έχει  στόχο την αρμονική κοινωνικοποίηση των νηπίων της μειονότητας στον εκπαιδευτικό θεσμό του νηπιαγωγείου, η πιλοτική παρέμβαση θα πραγματοποιηθεί για δύο σχολικά έτη (2016-17 και 2017-18) σε μικρό αριθμό νηπιαγωγείων της Θράκης και θα περιλαμβάνει τη συνδυαστική μορφή «έρευνας δράσης» με ενδοσχολική επιμόρφωση, τη συνεχή επιστημονική υποστήριξη και συνεργασία των νηπιαγωγών και των δίγλωσσων συναργατών  καθώς και την οργάνωση δραστηριοτήτων με στόχο την εμπλοκή των γονέων. 


Επίσης, όπως λένε στο υπουργείο   “κατά τη διάρκεια της πιλοτικής δράσης οι νηπιαγωγοί θα υποστηρίζονται εκπαιδευτικά σε συνεχή βάση. Επίσης, θα εκπονηθεί Έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης των αποτελεσμάτων της παρέμβασης και υποβολή προτάσεων στο Υπουργείο Παιδείας σχετικά με τη σκοπιμότητα και τους τρόπους γενικευμένης εφαρμογής του μέτρου σε όλα τα νηπιαγωγεία της Θράκης με αμιγή μειονοτικό πληθυσμό”. 

Για την υποστήριξη του συγκεκριμένου προγράμματος, προβλέπονται υποστηρικτικές δράσεις, όπως αξιοποίηση πλατφόρμας εκπαίδευσης για την εξ αποστάσεως σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, παραγωγή και αξιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού, δράσεις δημοσιότητας κλπ.


Το «protothema.gr» από τις αρχές του χρόνου είχε αποκαλύψει  άρθρο  του κορυφαίου στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ Κιαμήλ Σιτζάκ Εμίν στις 14 Δεκεμβρίου στην εφημερίδα «Αυγή», με το οποίο προτρέπει την κυβέρνηση να μετατρέψει τα δεκάδες δημόσια νηπιαγωγεία που λειτουργούν στην περιοχή σε δίγλωσσα. Στο άρθρο αναφέρει  χαρακτηριστικά: «Όσον αφορά το αίτημα της μειονότητας της Θράκης για ίδρυση δίγλωσσων νηπιαγωγείων, μπορεί εύκολα να ικανοποιηθεί αφού οι δομές (σχολικές μονάδες), παρά τις ελλείψεις, υπάρχουν. Το μόνο που χρειάζεται είναι η καθιέρωση νομικά της δίγλωσσης προσχολικής εκπαίδευσης στη Θράκη».


  Το αίτημα  πάντως για δίγλωσσα νηπιαγωγεία έχει σκοπό να ανακόψει την τάση που παρατηρείται σε μουσουλμάνους μαθητές οι οποίοι προτιμούν τα δημόσια σχολεία, που πιστεύεται ότι προσφέρουν μεγαλύτερες δυνατότητες ενσωμάτωσης στην ελληνική κοινωνία και καλύτερες επαγγελματικές προοπτικές.
 
Ο βουλευτής  Ξάνθης του ΣΥΡΙΖΑ,  Χουσεΐν Ζεϊμπέκ  σε δηλώσεις του  χαρακτήρισε « πολύ σωστή πρωτοβουλία που παίρνει η κυβέρνηση και το υπουργείο Οικονομικών που σε αυτή την δύσκολη στιγμή για την χώρα μας μπόρεσε να δώσει ένα σημαντικό κονδύλιο για τους εκπαιδευτές στα νηπιαγωγεία, κάτι πολύ σημαντικό διότι για μας η διγλωσσία είναι πλούτος. Τα παιδιά της μειονότητας κατ’ αρχάς πρέπει να ξέρουν άψογα την ελληνική γλώσσα και μετά την δική τους γλώσσα βεβαίως, αφού ξέρουμε πως τα παιδιά αυτά συνεχίζουν στο μειονοτικό σχολείο όπου το πρόγραμμα είναι τουρκόγλωσσο κι ελληνόγλωσσο.


 Άρα για να μάθουν αυτά τα παιδιά καλύτερα ελληνικά πρέπει να έχουν βοήθεια στην τουρκική γλώσσα και αυτό γίνεται με αυτή την πιλοτική εφαρμογή”

Το πρόγραμμα έχει τίτλο «Πιλοτικές παρεμβατικές δράσεις υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία τής Θράκης», με προϋπολογισμό 401.594,84 εύρω ενώ  σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης, σκοπός του προγράμματος είναι η «ισορροπημένη γλωσσική ανάπτυξη καθώς και η επιδίωξη της κατάκτησης από τα νήπια τής γνωστικής επάρκειας στην άνετη χρήση δύο γλωσσών, προφορικά και γραπτά». Η ανακοίνωση αναφέρει ακόμη ως λόγους που οδήγησαν στην απόφαση αυτή, την κοινωνικοποίηση των νήπιων», τη «διασφάλιση της ισότητας των μορφωτικών  ευκαιριών» .

Κάθετα αντίθετο  ήταν επί Νέας Δημοκρατίας  το υπουργείο Παιδείας στη λειτουργία μειονοτικών νηπιαγωγείων στην ελληνική και τουρκική γλώσσα,  όπως προκύπτει από απάντηση οτι με τον τρόπο αυτό “ σε επιστολή του Κόμματος Ισότητας Ειρήνης και Φιλίας γνωστό και ως DEB.Θα υπηρετούσαν την λογική του κατακερματισμένου σχολείου κι αποτελούν παρωχημένη παιδαγωγική αντίληψη». 


 http://www.protothema.gr

Η Porsche ταξίδευε για πολλή ώρα με 250 χλμ/ώρα

Σύμφωνα με τα στοιχεία από τις κάμερες του αυτοκινητόδρομου, η μοιραία Porsche φαίνεται να είχε αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα πολλή ώρα πριν το δυστύχημα.

Οι κάμερες διαχείρισης της κυκλοφορίας έχουν καταγράψει την Porsche να κινείται με 250 χλμ/ώρα, όχι σε ένα αλλά πολλά σημεία του αυτοκινητόδρομου.  

Ωστόσο, για άγνωστο λόγο, ουδείς από τους αυτούς που διαχειρίζονται τις κάμερες θεώρησε καλό να ειδοποιήσει την Τροχαία, αν και είθισται να γίνεται αυτό αν διαπιστωθεί πως κάποιος οδηγός σε τέτοιους αυτοκινητόδρομους κινείται με τρόπο που θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των υπολοίπων οδηγών.

Την ίδια στιγμή επιβεβαιώνεται από διασταυρούμενες πληροφορίες πως τα λάστιχα της Porsche ήταν χιονολάστιχα, κάτι που σημαίνει πως δεν ενδείκνυνται για τόσο υψηλές ταχύτητες, μια και ο συγκεκριμένος τύπος ελαστικών έχει χαμηλότερο δείκτη ταχύτητας από τα κανονικά.  


Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές το οδόστρωμα στο σημείο της τραγωδίας αλλά και πριν από αυτό δεν ήταν βρεγμένο, κάτι που αν όντως ιχύει, αποκλείει την υδρολίσθηση σαν πιθανή αιτία απώλειας ελέγχου του αυτοκινήτου.


Οι ίδιες πηγές θέλοντας να επισημάνουν το μέγεθος της ατυχίας του Υπάτιου Πατμάνογλου και της οικογένειάς του, επισημαίνουν πως θέσεις στάθμευσης υπάρχουν και μετά το κτίριο που ήταν οι τουαλέτες και αν είχε επιλέξει να σταθμεύσει εκεί, η Porsche απλά θα είχε πέσει πάνω στο κτίριο.

Μάλιστα οι θέσεις μετά το κτίριο προορίζονται για ΙΧ αυτοκίνητα, ενώ εκεί που στάθμευσε το Honda του, είναι θέσεις φορτηγών.


Συγκλονίζει ο Υπάτιος Πατμάνογλου
Με τον πλέον συγκλονιστικό τρόπο περιγράφει ο Υπάτιος Πατμάνογλου τη στιγμή που είδε το αυτοκίνητό του να έχει πάρει φωτιά και την οικογένειά του να έχει σκοτωθεί. Μιλώντας σήμερα στο protothema.gr περιέγραψε τα πιο φριχτά λεπτά της ζωής του και εξήγησε τι έγινε όταν εκείνος ήταν στην τουαλέτα και η Αποστολία με τον 3χρονο Παύλο τον περίμεναν στο αυτοκίνητο.

«Περνάω πολύ δύσκολα. Σταμάτησα στο πάρκινγκ για να πάω να κάνω την ανάγκη μου και μόλις μπήκα στην τουαλέτα, ξαφνικά πήρε φωτιά όλο το κτίριο. Δεν είχε φως και έβλεπα μόνο φλόγες και καπνούς» λέει χαρακτηριστικά για τη στιγμή της σύγκρουσης.

Ποιο ήταν το πρώτο πράγμα που έκανε; «Το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να σωθώ, να πέσω κάτω, να βάλω την μπλούζα μου στο πρόσωπό μου μπροστά για να μην εισπνέω καπνό και να βγω έξω όσο πιο γρήγορα γίνεται για να σωθώ, νομίζοντας ότι έξω είναι μια χαρά τα πράγματα».

Και συνεχίζει τη συγκλονιστική περιγραφή: «Πίστευα ότι μόνο στο κτίριο έγινε αυτό και όχι στους ανθρώπους έξω. Και μόλις βγήκα έξω βλέπω το αυτοκίνητό μου κομμένο στα δυο και προσπαθώ να καταλάβω τι έγινε και δεν μπορώ. Δεν φαινόταν ότι άλλο αυτοκίνητο είχε τρακάρει το δικό μου. Βλέπω την οικογένειά μου να καίγεται. Δεν το πίστευα. Έλεγα θα τρελαθώ, δεν ήξερα πώς έγινε η ανατίναξη. Όπως κάνω το γύρο βλέπω την Πόρσε και ενα νεκρό οδηγό. 


Δεν είχα καταλάβει ότι αυτός είχε πέσει πάνω στο δικό μου αυτοκίνητο. Έβλεπα νεκρούς παντού. Παίρνω τηλέφωνο τον αδερφό μου και του είπα να έρθει να με πάρει. Ήρθε το ΕΚΑΒ και μου είπαν οι άνθρωποι "ψυχραιμία". Πού να τη βρω την ψυχραιμία, ούτε στο χειρότερο εχθρό αυτό να βλέπεις τη γυναίκα σου και το παιδί σου καμένο. Έγιναν όλα μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Το παιδί μου δεν κοιμόταν, η Αποστολία ήταν μέσα στο αμάξι με το παιδί, δεν κατέβηκαν γιατί το παιδί ήταν ανήσυχο».

Ο τραγικός πατέρας, ο οποίος είχε υπηρετήσει στα ΟΥΚ και εργαζόταν στην ΕΥΔΑΠ, δείχνει μεγαλείο ψυχής καθώς δείχνει στο μυαλό του να έχει και την οικογένεια των θυμάτων της Πόρσε: 


«Σίγουρα η γυναίκα μου θα τα είδε όλα, θα είδε το αμάξι της να έρχεται πάνω της αλλά για να μην προλάβει να κάνει τίποτα θα έφυγαν ακαριαία. Τους φίλησα και τους αποχαιρέτησα. Είδα τα πάντα. Δεν έζησε κανείς. Μόνο τα κλειδιά μου και το κινητό μου έχω, τίποτα άλλο. Μόνο το κινητό μου πετάχτηκε από μέσα. Θέλω να δώσω συλλυπητήρια και στις άλλες οικογένειες. Τα παιδιά αυτά δεν ήθελαν ούτε να σκοτωθούν, ούτε να σκοτώσουν την οικογένειά μου. Συλλυπητήρια και σε αυτή τη μάνα που κάηκε το παιδί της».

Δημοφιλείς αναρτήσεις μήνα

Δημοφιλείς αναρτήσεις διαχρονικά


ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΧΙΛΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ... ????


Live







Η λίστα ιστολογίων μου






Επαγγελματικός εξοπλισμός Am & Fm



 
Support : FACEBOOK PROFIL | Your Link | Your Link
Copyright Nikos Samourkas © 2013. radio roumeli news