Radio Roumeli News 98 FM Lamia *Tel 6975675005

ΕΦΥΓΕ Ο ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΙΚΟΣ ΧΑΡΡΥ ΚΛΥΝΝ

Σε ηλικία 78 ετών έφυγε τα ξημερώματα από τη ζωή ο γνωστός κωμικός ηθοποιός Χάρρυ Κλυνν.
Ο καλλιτέχνης το τελευταίο διάστημα αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας και το βράδυ της Κυριακής, κι ενώ βρισκόταν στο σπίτι του, έπαθε κρίση και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο όπου κατέληξε
Η υγεία του είχε επιβαρυνθεί το τελευταίο διάστημα, μετά από το θάνατο του γιου του και βρισκόταν καθηλωμένος με αναπνευστικά προβλήματα σε αναπηρικό αμαξίδιο.

Ποιος ήταν ο Χάρρυ Κλυνν
Το πραγματικό του όνομα ήταν Βασίλης Τριανταφυλλίδης και είχε γεννηθεί στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης στις 7 Μαΐου του 1940 από φτωχή οικογένεια Πόντιων προσφύγων, τον Νίκο και την Κυριακή Τρανταφυλλίδη.
Εξαιτίας δυσμενών οικονομικών συνθηκών, ωθήθηκε στην εργασία από την ηλικία των 5 χρόνων. Παράλληλα φοιτούσε στο Δημοτικό Σχολείο και στο Γυμνάσιο Kαλαμαριάς και αργότερα στο Πέμπτο Γυμνάσιο Αρρένων Θεσσαλονίκης. Η συμμετοχή του σε μια βραδιά ταλέντων του Γιώργου Οικονομίδη αλλάζει τη ζωή του, καθώς, εκτός από το πρώτο βραβείο, «κερδίζει» την πρόταση του Οικονομίδη να τον ακολουθήσει στην Αθήνα.
Για τρία χρόνια ο Οικονομίδης υπήρξε δάσκαλος και οδηγός του. Παράλληλα με τις δραματικές του σπουδές στη σχολή του Π. Kατσέλη, εμφανίζεται περιστασιακά σε κοσμικά κέντρα, όπως το «Kάστρο», ο «Bράχος», το «Tροκαντερό», το «Άλσος», και το «Γκρην Παρκ». Στη συνέχεια άρχισε να δουλεύει σε διάφορες ταβέρνες, αναψυκτήρια και καμπαρέ, που ανθούσαν εκείνη την εποχή, για μια τριετία ως πρώτος νουμερίστας και παρουσιαστής προγράμματος. Μετά τη συμμετοχή του σε δύο ταινίες («Γάμος αλά Ελληνικά» και «Τα 201 Καναρίνια») στις αρχές της δεκαετίας του 1960 και τις πρώτες του θεατρικές εμφανίσεις στα θέατρα Ακροπόλ και Χατζηχρήστου, άρχισε να γίνεται πιο γνωστός.
Το 1964 ταξιδεύει για μερικές εμφανίσεις στο Μόντρεαλ. Αυτή η περίοδος της ζωής του κράτησε 10 χρόνια όπου δούλεψε στις HΠA και στον Kαναδά, σε κέντρα τις ελληνικής διασποράς, σε καφεθέατρα ως stand up comedian (νέο τότε είδος, που μετέπειτα το εισήγαγε στην Ελλάδα), ως ηθοποιός σε underground παραστάσεις και παράλληλα ως συγγραφέας σατιρικών κειμένων. Συνεργάζεται επίσης για πολλά χρόνια με το περιοδικό «Playboy», την εφημερίδα «Daily Worker», το «Village» και το «On the double». Στο Σικάγο παντρεύεται τη γυναίκα του, Χαρίκλεια και εκεί αποκτά το πρώτο από τα 3 του παιδιά, τον Νίκο. Την περίοδο αυτή του προτάθηκε να παίξει και στη γνωστή ταινία «Καμπαρέ», την οποία προσφορά τελικά δεν δέχτηκε. Αργότερα στο Μόντρεαλ απέκτησε τον δεύτερο του γιο Αποστόλη, ενώ η κόρη του Κορίνα γεννήθηκε στην Αθήνα.
Γυρίζει στην Ελλάδα το χειμώνα του 1974 και πρωτοεμφανίζεται στις μπουάτ της Πλάκας, στον «Aιγόκερω» και μετά στο «Zυγό» και τη «Διαγώνιο». Ύστερα δούλεψε στα νυχτερινά κέντρα «Διογένης», «Δειλινά» και «Στορκ». Άρχισε να γίνεται ευρύτερα γνωστός με την κυκλοφορία του πρώτου του δίσκου «Για δέσιμο», που κυκλοφόρησε από τη δισκογραφική εταιρεία Columbia το φθινόπωρο του 1978. Αυτός και οι υπόλοιποι δίσκοι του κρατάνε για χρόνια τις πρώτες θέσεις στα δισκογραφικά charts και οι ταινίες του σπάνε όλα τα ρεκόρ των εισιτηρίων.
Οι εμφανίσεις του στην τηλεόραση του χαρίζουν τον τίτλο του εμπορικότερου καλλιτέχνη της χιλιετίας σύμφωνα με την AGB και οι παραστάσεις του στα θέατρα Ορφέας, Άλσος, Δελφινάριο και Μινώα κ.ά. καταρρίπτουν κάθε προηγούμενο εισπρακτικό ρεκόρ.
Το 1998 παρουσιάζεται η πρώτη του ζωγραφική έκθεση στον «Εικαστικό Κύκλο». Από το 2006  έμενε μόνιμα στη γενέτειρά του Καλαμαριά και έγραφε βιβλία, έπαιζε σε παραστάσεις και ζωγράφιζε. Είχε μάλιστα ηγηθεί της αντιπολίτευση στο δήμο Καλαμαριάς.

Το καλλιτεχνικό του έργο 
Θέατρο
Πολυτάλαντος, ο Χάρρυ Κλυνν ασχολείθηκε με την τέχνη και το θέαμα, υπερετώντας τα από πολλούς τομείς.
Στο θεατρικό σανίδι ανέβηκε για πρώτη φορά το 1985. Συμμετείχε σε δεκάδες παραστάσεις με τελευταία την επιθεώρηση «Τα Λαμόγια» (Επιθεώρηση), στο θέατρο Οθέλος στην Κύπρο.
Δισκογραφία
Το 1977 προτείνει στην EMI - Columbia να συνεργαστούν πειραματικά στην παραγωγή ενός σατιρικού δίσκου. Oι δίσκοι του Xάρρυ Kλυνν αποτέλεσαν ένα ιδιαίτερο στοιχείο στο χώρο της Eλληνικής δισκογραφίας. Για πρώτη φορά σατιρικοί δίσκοι φιγουράρουν στην πρώτη θέση του Ελληνικού Top Ten. Όλοι, ανεξαιρέτως, οι δίσκοι του υπήρξαν πρώτοι σε κυκλοφορία και ακόμα τα νούμερα-ρεκόρ πωλήσεων των δίσκων του Xάρρυ Kλυνν παραμένουν ακατάρριπτα.[εκκρεμεί παραπομπή]Κυκλοφορεί ακόμα μεγάλος αριθμός από πειρατικές κασέτες με ηχογραφήματα από ζωντανές του παραστάσεις και οι ραδιοφωνικές εκπομπές «Aραμπάδες με καρούλια», «Βάσανα που 'χει η Αγάπη» που παρουσιάστηκαν από το Δεύτερο Πρόγραμμα της Eλληνικής Pαδιοφωνίας το 1981 μαζί με τον Aντώνη Aνδρικάκη.
Τηλεόραση
Η σχέση του Χάρρυ Κλυνν με την τηλεόραση άρχισε με πολλά διαφημιστικά σποτ, τα περισσότερα από τα οποία έχουν βραβευθεί από τα Φεστιβάλ Ελληνικής Διαφημιστικής Δημιουργίας της EΔEE. Το 1990 και για τέσσερις συνεχείς χρονιές παρουσίαζε στον ΑΝΤ1 την εκπομπή «Harry Klynn Special Shows». Στο ίδιο κανάλι το 1995 παρουσίασε ένα one man show 10 επεισοδίων με το όνομα «Πολίτης Κλυνν».
Παρουσία είχε και στον κινηματογράφο, συμμετέχοντας σε διάφορες ταινίες.


Βιβλία 
Ο Χάρρυ Κλυνν ξεκίνησε να γράφει από νεαρή ηλικία. Μόλις στα 15 του δημοσίευσε ένα ποίημά του στην εφημερίδα Μακεδονία. Μέχρι την ηλικία των 18 ετών πολλά από τα ποιήματά του δημοσιεύτηκαν σε φιλολογικά περιοδικά της εποχής. Η συγγραφική του δραστηριότητα ήταν συνεχής και είχε εκδώσει 13 βιβλία.
Ζωγραφική
Επηρεασμένος από τον ζωγράφο πατέρα του, δημιούργησε εκατοντάδες έργα ζωγραφικής, άλλα με τον κλασικό τρόπο και άλλα με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Ποδόσφαιρο
Μεγάλη αγάπη του υπήρξε ο αθλητισμός και ιδιαίτερα το ποδόσφαιρο. Το 1980 ηγείται μίας ομάδας Ποντίων και φίλων του συλλόγου της γενέτειράς του, του Απόλλωνα Καλαμαριάς. Σκοπός της ομάδας αυτής ήταν η αποκατάσταση του ονόματος του ποδοσφαιρικού σωματείου.[εκκρεμεί παραπομπή] Η προσπάθεια κρίνεται επιτυχημένη αφού η ομάδα κατά το διάστημα της προεδρίας του αποκτά γήπεδο, επανέρχεται στην Α΄ Εθνική Κατηγορία μετά από 20 χρόνια, αποκτά υποδομές, φυτώριο και γύρω της συσπειρώνει παλιούς και νέους φίλους. Ο Χάρρυ Κλυνν προχωρά και σε προτάσεις αναδιάρθρωσης του θεσμικού πλαισίου του επαγγελματικού ποδοσφαίρου και αναδεικνύεται σε ηγετική μορφή της σύγκρουσης του 1988 μεταξύ συλλόγων και πολιτείας που οδηγεί για πρώτη φορά στα ελληνικά χρονικά σε διακοπή του πρωταθλήματος.[εκκρεμεί παραπομπή] Την εποχή εκείνη το επαγγελματικό ποδόσφαιρο περνάει νέα μεγάλη κρίση. H πολιτεία αφαιρεί τη διοργάνωση του πρωταθλήματος από την ΕΠΑΕ και την παραχωρεί στην ΕΠΟ. Ομόφωνα όλες οι ομάδες προτείνουν για πρόεδρο της ΕΠΑΕ τον Xάρρυ Kλυνν. O Xάρρυ Kλυνν αναλαμβάνει την προεδρία, αναδιοργανώνει την EΠAE, έρχεται σε επαφές με τη FIFA και την UEFA και προτείνει όρους που είναι εξαιρετικά ελκυστικοί και η πολιτεία δεν μπορεί να αρνηθεί. Το πρωτάθλημα τελικά ξαναγυρίζει στην ΕΠΑΕ. Τρία χρόνια αργότερα αποχωρεί από την προεδρία.Η πρότασή του για την καθιέρωση ημιεπαγγελματικού ποδοσφαίρου απορρίφτηκε από την πλειοψηφία των ΠΑΕ.
Πολιτική
Ο Χάρρυ Κλυνν υπήρξε πολιτικά ενεργός ακόμη και κατά τις περιόδους που δεν συμμετείχε σε κάποιον επίσημο θεσμό. Χαρακτηριστική είναι η εμπλοκή του στο θέμα της Ποντιακής ομογένειας, στης οποίας το επίσημο κίνημα προεδρεύει, καθώς και η γνωστή του πολιτική σάτιρα. Στην πιό πρόσφατη πολιτική του δράση, μετά την εκλογή της νέας κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ τον Ιανουάριο του 2015, υπήρξε θερμός υποστηρικτής της, δια μέσου των αναρτήσεων κυρίως πολιτικών άρθρων του στο προσωπικό του ιστολόγιο, στα οποία εξέφραζε την σκληρή κριτική αντίθεσή του στις κυβερνήσεις των δύο πρώτων μνημονίων. Η στήριξη του αυτή στην νέα κυβέρνηση, παραδόξως διότι δεν συνάδει με τις πολιτικές του θέσεις πρό της ψήφισης του 3ου μνημονίου, συνέχισε απρόσκοπτα ακόμη και μετά την ψήφιση του νέου μνημονίου και την εφαρμογή του από τις αρχές του Σεπτεμβρίου του 2015.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος SOS KIDS ΛΑΜΨΗ διοργανώνει Αιμοδοσί



Ο Πανελλήνιος Σύλλογος SOS KIDS ΛΑΜΨΗ διοργανώνει την ΤΡΙΤΗ περιφερειακή Αιμοδοσία του
14 ΙΟΥΝΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΘΕΛΟΝΤΗ ΑΙΜΟΔΟΤΗ 2η SOS KIDS ΛΑΜΨΗ – ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ

Η Αιμοδοσία θα λάβει χώρα στα HONDOS CENTER Πλατεία Πάρκου 11 Πέμπτη 14 Ιουνίου 2018 και ώρες 9:00 π.μ.17:00 μ.μ.

Με την αρωγή της Υπηρεσίας του Γεν. Νοσοκομείου Λαμίας.

Το Χάρισε Ζωή θα βρίσκεται εκεί να ενημερώσει και να εντάξει νέους πιθανούς εθελοντές δότες μυελού των οστών στην εθνική και παγκόσμια δεξαμενή δοτών Μυελού των Οστών. ΚΕΔΜΟΠ ( www.xarisezoi.gr )
με τίτλο « Να είσαι εκεί για τον Άλλο. Δώσε Αίμα. Μοιράσου τη ζωή ».

Κάθε εθελοντής αιμοδότης, σε κάθε αιμοδοσία μπορεί να σώσει μέχρι και 3 ζωές.

Αυτό συμβαίνει όταν το αίμα διασπάται σε 3 συστατικά, Αιμοπετάλια – Πλάσμα – Ερυθρά Αιμοσφαίρια

ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ – E.KE.A – ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ – ΠΕΡΕΙΦΕΡΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ


 http://www.xarisezoi.gr/

Συμπλοκές χούλιγκαν στο κέντρο της Αθήνας

Έγινε τελικά αυτό που φοβόταν η αστυνομία. Ότι δηλαδή θα ξεσπούσαν επεισόδια μεταξύ χούλιγκαν στο κέντρο της Αθήνας πριν από τον τελικό του Σαββάτου. Η ΕΛ.ΑΣ. γνώριζε ότι αρκετές εκατοντάδες οπαδοί του ΠΑΟΚ είχαν ήδη φτάσει στην Αθήνα το απόγευμα της Παρασκευής.

Οι αξιωματικοί της αστυνομίας εξέφραζαν την ανησυχία τους για το πως θα περάσει η νύχτα της Παρασκευής προς Σάββατο γύρω από το ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας και συγκεκριμένα γύρω από τον Σταθμό Λαρίσης - Ομόνοια - Μοναστηράκι, όπου συνήθως συγκεντρώνονται οι οπαδοί το βράδυ πριν τον αγώνα. Άλλωστε ο σύνδεσμος του ΠΑΟΚ στην Αθήνα βρίσκεται κοντά στον Σταθμό Λαρίσης.


Λίγα λεπτά μετά τις 21:00 το βράδυ της Παρασκευής ξέσπασαν επεισόδια μεταξύ οπαδών του ΠΑΟΚ και του Ολυμπιακού κοντά στην Πλατεία Καραΐσκάκη στο Μεταξουργείο με τις αστυνομικές δυνάμεις να προσπαθούν να ελέγξουν την κατάσταση.

Τα επεισόδια συνεχίστηκαν και μετά τις 23:30 το βράδυ στην πλατεία Κάνιγγος από άλλες ομάδες νεαρών με αποτέλεσμα να τραυματιστούν τρεις αστυνομικοί, ένας εκ των οποίων από φωτοβολίδα, καθώς και ένας οπαδός του ΠΑΟΚ, που σύμφωνα με τις πληροφορίες του zougla.gr, δέχθηκε επίθεση με μαχαίρι στην οδό Πανεπιστημίου.


Οι άνδρες των ΜΑΤ έκαναν χρήση χημικών.


Σύμφωνα με πληροφορίες, όλα ξεκίνησαν όταν οπαδοί του Ολυμπιακού έκαναν επίθεση στον σύνδεσμο οπαδών του ΠΑΟΚ που βρίσκεται στην οδό Μενάνδρου.


Για αρκετή ώρα στους γύρω δρόμους υπήρχε μεγάλη ένταση.

Στην περιοχή έχουν προκληθεί αρκετές ζημιές.

Σημειώνεται πως η κάθοδος των φίλων του ΠΑΟΚ από τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα εν όψει του τελικού του Κυπέλλου Ελλάδας με την ΑΕΚ  θα ξεκινήσει στις 05:00 τα ξημερώματα του Σαββάτου.

Οι οπαδοί του ΠΑΟΚ θα αναχωρήσουν από τα Μάλγαρα με προορισμό τις Αφίδνες, ενώ απ' τις 15:30 θα αρχίσει τμηματικά η αναχώρηση για το ΟΑΚΑ, αφού ολοκληρωθεί ο έλεγχος ασφαλείας από την αστυνομία.

Εντοπίστηκε το ιστορικό ναυάγιο του υποβρυχίου Κατσώνης

Είχε βυθιστεί από γερμανικό πλοίο στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο από γερμανικό πλοίο βόρεια της Σκιάθου - Στην επιχείρηση συμμετείχε και η εταιρία κινηματογραφήσεων FAOS tv  - Δείτε φωτογραφίες και βίντεο

 

Έχουν περάσει 75 ολόκληρα χρόνια από την ημέρα που το υποβρύχιο «Κατσώνης» βυθίστηκε στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο από γερμανικό πλοίο βόρεια της Σκιάθου.

Σήμερα ανακοινώθηκε ότι   «επιβεβαιώθηκε με οπτικά μέσα η ακριβής θέση του ιστορικού ναυαγίου του υποβρυχίου ΚΑΤΣΩΝΗΣ σε απόσταση 6 ναυτικών μιλίων, βορειοδυτικά της Σκιάθου και σε βάθος 253 μέτρα».Η ανακοίνωση έγινε από την Υδρογραφική Υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού.

Το ναυάγιο είχε εντοπισθεί από το υδρογραφικό-ωκεανογραφικό πλοίο ΝΑΥΤΙΛΟΣ της Υδρογραφικής υπηρεσίας την 29η Ιανουαρίου 2018 με τη χρήση ηχοβολιστικών πολλαπλής δέσμης και πλευρικής σάρωσης (multibeam sonar, sidescan sonar).

Η ταυτοποίηση του έγινε από το ίδιο πλοίο, στο διάστημα από 4 έως 6/5/2018, με χρήση υποβρύχιων ρομποτικών καμερών (ROVs) από το καταδυτικό συνεργείο του Κ. Θωκταρίδη.

Στην επιχείρηση αναγνώρισης συμμετείχε και η εταιρία κινηματογραφήσεων FAOS tv με κατάλληλο εξοπλισμό.



Ποιο είναι το υποβρύχιο Κατσώνης

Το υποβρύχιο ΚΑΤΣΩΝΗΣ (Υ1) υπήρξε ένα από τα έξι υποβρύχια του Ελληνικού Βασιλικού Πολεμικού Ναυτικού κατά την διάρκεια του Μεσοπολέμου και του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Πήρε το όνομά του από τον Έλληνα αξιωματικό του τσαρικού στρατού Λάμπρο Κατσώνη και ήταν το δεύτερο σκάφος του πολεμικού ναυτικού με αυτή την ονομασία.

Παραγγέλθηκε στην Γαλλία από την ελληνική κυβέρνηση το 1925, μαζί με το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ (Υ2), και κατασκευάστηκε κατά τα έτη 1925-1927 στο ναυπηγείο Forge et Chantiers de la Gironde, του Μπορντό.

Παραλήφθηκε στην Χάβρη της Γαλλίας στις 8 Ιουνίου 1928 από τον πρώτο του κυβερνήτη αντιπλοίαρχο Κωνσταντίνο Αρβανίτη και κατέπλευσε στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας στις 21 Ιουνίου 1928 όπου εντάχθηκε στο Ελληνικό Βασιλικό Πολεμικό Ναυτικό με τον διακριτικό κωδικό "Y1".

Κατά τον Ελληνοïταλικό Πόλεμο, με κυβερνήτη τον Αθανάσιο Σπανίδη, πραγματοποίησε τέσσερις πολεμικές περιπολίες.

Στις 31 Δεκεμβρίου 1940 βύθισε με το πυροβόλο του το ιταλικό ατμόπλοιο QUINΤO πλησίον των Γιουγκοσλαβικών ακτών.

Μετά την κατάληψη της Ελλάδας, τον Απρίλιο του 1941, κατέφυγε με τον υπόλοιπο ελληνικό στόλο στην Αίγυπτο και στην συνέχεια κατέπλευσε στο Πορτ Σουδάν όπου παρέμεινε για μακρά επισκευή.


Στις 2 Ιουλίου 1942, μετά την επανάπλευση του στην Αίγυπτο, βυθίστηκε από λανθασμένο χειρισμό στο λιμάνι του Πορτ Σάιντ κατά την αποπεράτωση του δεξαμενισμού του. Ανελκύστηκε, επισκευάστηκε και άρχισε περιπολίες στο Αιγαίο με κυβερνήτη τον Βασίλη Λάσκο.

Στις 2 Απριλίου 1943 βύθισε το ιταλικό βοηθητικό περιπολικό TERGESTE στο λιμάνι του Γυθείου.

Στις 5 Απριλίου 1943 βύθισε έξω από τον Μέριχα της Κύθνου το ισπανικό ατμόπλοιο SAN ISIDRO LABRADOR.

Στις 29 Μαΐου 1943 βύθισε κοντά στηνΣηπιάδα το ισπανικό ατμόπλοιο RIGEL, συλλαμβάνοντας αιχμάλωτο τον καπετάνιο και τέσσερα μέλη του πληρώματος.

Στις 14 Σεπτεμβρίου 1943 και ενώ το ΚΑΤΣΩΝΗΣ ανέμενε την διέλευση εχθρικού πλοίου κοντά στις ακτές του νοτίου Πηλίου, εντοπίστηκε από το γερμανικό ανθυποβρυχιακό UJ-2101 (πρώην ελληνικό Β.Π. ναρκαλιευτικό-ναρκοθετικό ΣΤΡΥΜΩΝ).

Μετά την ρίψη βομβών βάθους το ΚΑΤΣΩΝΗΣ εξαναγκάσθηκε σε ανάδυση και εξόρμηση δια πυροβόλου αλλά εμβολίστηκε από το διώκτη του, με αποτέλεσμα να βυθιστεί βόρεια της Σκιάθου. Φονεύθηκαν ο κυβερνήτης του Βασίλης Λάσκος και 31 μέλη του πληρώματος, οδηγήθηκαν στην αιχμαλωσία 17, ενώ τρεις κατάφεραν να διαφύγουν κολυμπώντας.

www.protothema.gr

Κερδοσκοπούν με τα καύσιμα

Δεν πρόλαβε να καταγραφεί στους ηλεκτρονικούς πίνακες η αύξηση της παγκόσμιας τιμής του πετρελαίου μετά την ανακοίνωση της αποχώρησης των ΗΠΑ από τη συμφωνία με το Ιράν και στα σημεία πώλησης βενζίνης στην Ελλάδα αναγράφηκαν αυξημένες τιμές στα καύσιμα, λες και οι Έλληνες βενζινοπώλες ήταν σε online σύνδεση με το οβάλ γραφείο του Ντόναλντ Τραμπ.

Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, αλλά όλως περιέργως ποτέ δεν παρουσιάστηκε το αντίθετο φαινόμενο. Να υπάρχουν, δηλαδή, τέτοια ανακλαστικά όταν πέφτουν οι τιμές του «μαύρου χρυσού».

Είναι γνωστό πως τα καύσιμα που καταναλώνονται αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα προέρχονται από διυλιστήρια που έχουν κλείσει τις παραγγελίες τους στην παγκόσμια αγορά εδώ και μήνες. Ως εκ τούτου, τόσο οι ιδιώτες βενζινοπώλες όσο και τα διυλιστήρια θα έπρεπε να προμηθεύουν την αγορά σε τιμές που έχουν καθοριστεί από αυτές τις παραγγελίες. Τελικά, συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο.

Παρουσιάζεται, δηλαδή, το φαινόμενο της αυτόματης αύξησης των τιμών για τις παραγγελίες που πρόκειται να δοθούν στο μέλλον. Με λίγα λόγια, διυλιστήρια και βενζινοπώλες κερδοσκοπούν πάνω στην τιμή των καυσίμων, έχοντας αγοράσει φθηνότερα και πουλώντας ακριβότερα.

Αυτός που εισπράττει τις επιπτώσεις από την κερδοσκοπία αυτή είναι δυστυχώς και πάλι ο καταναλωτής, ο οποίος καταβάλλει στο βενζινάδικο την τρίτη υψηλότερη τιμή στην Ευρώπη στην αγορά καυσίμων. Με μία διαφορά. Ο Έλληνας καταναλωτής δεν απολαμβάνει την τρίτη θέση στην κατάταξη του βιοτικού επιπέδου στην Ευρώπη αλλά μία από τις τελευταίες. Συν τοις άλλοις, ο Έλληνας καταναλωτής επιβαρύνεται από έναν υπέρογκο φόρο κατανάλωσης επί του καυσίμου προκειμένου να χρηματοδοτήσει για άλλη μία φορά και με έναν άλλο τρόπο τα πλεονάσματα που παρουσιάζει η ελληνική οικονομία μέσω της φορολόγησης.
Πρόκειται για έναν εφιαλτικό φαύλο κύκλο τον οποίο βιώνει ο Έλληνας πολίτης. Η πρόσφατη αύξηση της τιμής των καυσίμων σε τέτοιο βαθμό δίνει και τη χαριστική βολή σε μία αγορά η οποία ούτως ή άλλως ήταν και είναι βεβαρημένη την τελευταία δεκαετία.

Προκαλεί σοβαρό πρόβλημα στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς και αφαιρεί από τον Έλληνα πολίτη-καταναλωτή άλλο ένα κομμάτι από τη λεγόμενη κατ' ευφημισμό «αξιοπρεπή ζωή», αφού δεν του επιτρέπει να χρησιμοποιεί το μέσο που διαθέτει για δύο βασικούς σκοπούς: για να μεταβαίνει στην εργασία του και για να απολαμβάνει τις ώρες της σχόλης με την οικογένειά του.

Δείτε τα αποτελέσματα-ισολογισμούς των ελληνικών διυλιστηρίων και των εταιρειών διακίνησης πετρελαιοειδών και θα πειστείτε. Μιλάμε για υπερκέρδη, την ώρα που ο καταναλωτής βαριανασαίνει και δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τις ανατιμήσεις. Βεβαίως, ουδείς κάνει λόγο για τα ανωτέρω. Επιχειρείται, μάλιστα, να παρουσιαστεί η δυσανάλογη αύξηση της τιμής στα καύσιμα στην Ελλάδα ως ομαλό επιφαινόμενο από τη διεθνή αύξηση της τιμής του «μαύρου χρυσού». Καλούνται οι αρμόδιοι υπουργοί και οι γενικοί γραμματείς των αντίστοιχων υπουργείων να εξηγήσουν στον καταναλωτή το πώς διαμορφώνεται η τιμή αυτή και γιατί πλουσιότερες χώρες με εξαιρετικό βιοτικό επίπεδο, που έχουν πολίτες με υψηλά ημερομίσθια, καταβάλλουν στην αντλία του βενζινάδικου χαμηλότερη τιμή.

 Δείτε τον παρακάτω συγκριτικό πίνακα με τις τιμές καυσίμων στην ΕυρώπηΗ «κούρσα» της τιμής του «μαύρου χρυσού» έχει «κοστίσει» τουλάχιστον 6-7 λεπτά ανά λίτρο στην τιμή της αμόλυβδης κι άλλα τόσα στην τιμή του πετρελαίου κίνησης.





Η τιμή του πετρελαίου έχει ανατιμηθεί, μέσα σε ένα τρίμηνο, κατά περίπου 8,93%, ενώ μόνο τον τελευταίο μήνα η ανατίμηση υπερβαίνει το 7%. Το γεγονός ότι αυτή η ανατίμηση δεν περνάει εξ ολοκλήρου στην τιμή της αντλίας οφείλεται σε έναν και μόνο λόγο: στην υπερφορολόγηση.

Αποκαλυπτικά είναι και τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα οποία κατατάσσουν την Ελλάδα στην τρίτη θέση, πίσω από την Ολλανδία και την Ιταλία, ως προς την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, η οποία διαμορφώνεται κατά μέσο όρο στα 1,587 ευρώ/ λίτρο.

Το πώς έχουν κινηθεί οι τιμές των καυσίμων στη λιανική, εν μέσω ταχύτατων αυξήσεων διεθνώς, φαίνεται από τα ακόλουθα επίσημα στοιχεία του «Παρατηρητηρίου Τιμών»:

· 01/01: 1,538 ευρώ η αμόλυβδη και 1,308 ευρώ το πετρέλαιο κίνησης

· 01/02: 1,553 ευρώ η αμόλυβδη και 1,327 ευρώ το πετρέλαιο κίνησης

· 01/03: 1,527 ευρώ η αμόλυβδη και 1,308 ευρώ το πετρέλαιο κίνησης

· 01/04: 1,549 ευρώ η αμόλυβδη και 1,319 το πετρέλαιο κίνησης

· 01/05: 1,58 ευρώ η αμόλυβδη και 1,354 το πετρέλαιο κίνησης

· 09/05: 1,593 ευρώ η αμόλυβδη και 1,367 ευρώ το πετρέλαιο κίνησης.

Προκύπτει, λοιπόν, ότι η αμόλυβδη ήταν ούτως ή άλλως πολύ ακριβή και πριν ξεκινήσει το «ράλι» στις διεθνείς τιμές. Απλώς με την ανατίμηση δόθηκε και η… χαριστική βολή στα νοικοκυριά, τα οποία εξακολουθούν να περιορίζουν την κατανάλωση καυσίμων.

Σε κάθε περίπτωση, το οικονομικό επιτελείο είναι αυτό που «καίγεται» περισσότερο για την πορεία του πετρελαίου. Και αυτό διότι ο εφετινός προϋπολογισμός συντάχθηκε τον περασμένο Νοέμβριο, με πρόβλεψη για τιμή του πετρελαίου στα 50-52 δολάρια το βαρέλι κατά τη διάρκεια του 2018.

Η απότομη αύξηση της τιμής σε επίπεδα άνω των 70 δολαρίων μπορεί να επηρεάσει και το εμπορικό ισοζύγιο αλλά και τα φορολογικά έσοδα. Προς το παρόν, οι συνέπειες είναι περιορισμένες, καθώς η μεταβολή ήταν απότομη και δεν έχουν φανεί μεγάλες επιπτώσεις είτε στην κατανάλωση είτε και στις εισαγωγές-εξαγωγές.

Ανακοίνωση από τους βενζινοπώλες: Αναγκαία η μείωση των φόρων στα καύσιμα

Με αφορμή το «ράλι» που καταγράφεται στις τιμές των καυσίμων, η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία αναφέρει:

Η διεθνής αναταραχή γύρω από τις πηγές και τους δρόμους ενέργειας δίνουν την ευκαιρία σε κάθε είδους διεθνείς κερδοσκόπους να κερδοσκοπήσουν σε βάρος των κρατών και των καταναλωτών, αυξάνοντας αυθαίρετα τις διεθνείς τιμές καυσίμων. Αυτό γίνεται φανερό από την αρχή του χρόνου, αφού, με αφορμή τις πολεμικές εντάσεις στη Μ. Ανατολή, η τιμή του πετρελαίου αυξήθηκε κατά 10 δολάρια το βαρέλι, χωρίς να φαίνεται πού θα σταματήσει.

Εκτός αυτού, για τη χώρα μας τεράστιο πρόβλημα αποτελεί ότι τα καύσιμα επιβαρύνονται με Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης (ΕΦΚ) και ΦΠΑ από τους υψηλότερους στην Ε.Ε. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην αμόλυβδη-95 κατέχουμε, στην Ε.Ε., την 3η υψηλότερη θέση στον ΕΦΚ, με αποτέλεσμα να έχουμε την 4η υψηλότερη τιμή! Λαμβάνοντας, δε, υπ' όψιν ότι η οικονομία και τα εισοδήματα στη χώρα μας είναι κτυπημένα από την κρίση, τα μέτρα και τα μνημόνια, η διαφορά εισοδημάτων και τιμών καυσίμων είναι πολύ μεγαλύτερη απ’ ό,τι για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές των άλλων χωρών της Ε.Ε.

Η ΟΒΕ, προκειμένου να προληφθεί μια νέα κρίση στην κατανάλωση καυσίμων, αλλά και προκειμένου να επανεκκινήσει η οικονομία, τώρα που βρισκόμαστε προ της εξόδου από τα μνημόνια, και, κυρίως, να προστατευθεί ο πολυτιμότερος τομέας αναθέρμανσης της οικονομικής δραστηριότητας που είναι ο τουρισμός, ζητεί από την κυβέρνηση να ενεργήσει άμεσα και πριν από την έναρξη της έντονης τουριστικής περιόδου να μειώσει δραστικά τους φόρους στα καύσιμα.

Είμαστε πεπεισμένοι ότι μια μείωση των φόρων θα ανταποδοθεί από την άμεση αύξηση της κατανάλωσης, από την έλευση περισσότερων τουριστών αλλά και από την αναθέρμανση των μεταφορών και της παραγωγής που υποφέρουν από την αρχή της κρίσης. Κάθε καθυστέρηση, όμως, θα επιφέρει νέο πλήγμα στην ασθενική οικονομική ανάπτυξη.

Μπουρίνια με καταιγίδες και χαλάζι

H Πέμπτη και η Παρασκευή είναι δύο ημέρες που θα μας απασχολήσουν αρκετά σχετικά με τα καιρικά φαινόμενα, καθώς αυξάνεται και πάλι η αστάθεια στην ατμόσφαιρα.

Ψυχρές αέριες μάζες στα μέσα στρώματα της τροπόσφαιρας έχουν εγκατασταθεί τις τελευταίες ημέρες  πάνω από την κεντρική - ανατολική και νοτιοανατολική Ευρώπη αλλά και σε τμήματα της δυτικής Ασίας, με αποτέλεσμα σε καθημερινή βάση ο καιρός να καθίσταται άστατος το μεσημέρι και το απόγευμα, με έντονες βροχές και καταιγίδες (μπουρίνια).

Η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία το μεσημέρι της Πέμπτης εξέδωσε έκτακτο δελτίο έντονων καιρικών φαινομένων. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση:

Έντονα καιρικά φαινόμενα θα σημειωθούν τις προσεχείς ώρες και αύριο Παρασκευή, προειδοποιεί η ΕΜΥ με νέο έκτακτο δελτίο καιρού.

Πιο αναλυτικά θα επηρεαστούν:

1) την Πέμπτη (10-05-2018)

α. η κεντρική Μακεδονία, η Θεσσαλία, οι Σποράδες και πιθανόν η Εύβοια
β. μέχρι τις βραδινές ώρες τα υπόλοιπα ηπειρωτικά
γ. από τις απογευματινές ώρες τα νησιά του βορείου και ανατολικού Αιγαίου

1) την Παρασκευή (11-05-2018)

α. μέχρι τις βραδινές ώρες η κεντρική Μακεδονία, η Θεσσαλία, οι Σποράδες, η Εύβοια, τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα
β. τις μεσημβρινές και τις απογευματινές τα υπόλοιπα ηπειρωτικά.

Τα φαινόμενα, που κατά κύριο λόγο θα σημειώνονται κατά τις μεσημεριανές και απογευματινές ώρες της Πέμπτης αλλά και της Παρασκευής, θα είναι κατά τόπους ισχυρά και θα συνοδεύονται από τοπικές χαλαζοπτώσεις και πρόσκαιρα πολύ ενισχυμένους ανέμους. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα προγνωστικά στοιχεία, η αστάθεια το Σάββατο φαίνεται να περιορίζεται στα δυτικά και βόρεια και την Κυριακή στα ορεινά ηπειρωτικά.


Στις περιοχές που θα επηρεαστούν την Πέμπτη και την Παρασκευή από βροχές και καταιγίδες (και ενδεχομένως από ισχυρά φαινόμενα) συμπεριλαμβάνεται τόσο ο Νομός Αττικής και η πόλη της Αθήνας όσο και η Θεσσαλονίκη.

Για σήμερα, Πέμπτη, η θερμοκρασία στα βόρεια ηπειρωτικά θα κυμανθεί από 11 έως 26 βαθμούς, στη δυτική Μακεδονία και στα βόρεια τμήματα της Ηπείρου από 11 έως 20, στα υπόλοιπα ηπειρωτικά από 13 έως 26, στα νησιά του Ιονίου από 13 έως 21, και στα νησιά του Αιγαίου και στην Κρήτη από 15 έως 26.

Οι άνεμοι στο βόρειο Αιγαίο θα πνέουν αρχικά από νότιες διευθύνσεις 2 έως 4 και τοπικά 5 μποφόρ, από το απόγευμα όμως θα στραφούν σταδιακά σε ανατολικούς ίδιας έντασης. Στο κεντρικό Αιγαίο οι άνεμοι θα πνέουν από νότιες διευθύνσεις 3 έως 5 μποφόρ.

Στην Αττική αναμένονται αραιές νεφώσεις που θα πυκνώσουν και θα σημειωθούν τοπικές βροχές ή όμβροι και πιθανώς καταιγίδες, κυρίως στα βόρεια του νομού. Οι άνεμοι θα πνέουν από μεταβαλλόμενες διευθύνσεις έως 3 μποφόρ. Η θερμοκρασία στο κέντρο των Αθηνών θα κυμανθεί από 19 έως 25 βαθμούς.

Στη Θεσσαλονίκη αναμένονται τοπικές βροχές ή όμβροι κατά περιόδους, ενώ υπάρχει πιθανότητα για καταιγίδα από το μεσημέρι. Οι άνεμοι θα πνέουν αρχικά από μεταβαλλόμενες διευθύνσεις έως 2 μποφόρ, το μεσημέρι θα γίνουν νότιοι 2 έως 4 μποφόρ, ενώ προς το βράδυ θα στραφούν σε ανατολικούς έως 3 μποφόρ. Η θερμοκρασία στο κέντρο της πόλης θα κυμανθεί από 18 έως 25 βαθμούς.

Πηγές: Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, Meteoclub, Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία

Πέθανε ο Γιώργος Κουρής

Έφυγε από τη ζωή σήμερα το πρωί, σε ηλικία 81 ετών, μετά από πολύμηνη μάχη με τον καρκίνο, ο εκδότης Γιώργος Κουρής.

Ο Γιώργος Κουρης γεννήθηκε το 1937 στο Αργοστολι της Κεφαλονιάς και ξεκίνησε να δημοσιογραφεί στην τοπική εφημερίδα φωνή της Κεφαλονιάς που ο ίδιος εξέδωσε μαζί με τον αδελφό του, Μάκη.
Ακολούθησε η δημιουργία του Kouris Media Group και οι εκδόσεις των καθημερινών εφημερίδων «νέα εφημερίδα», «αυριανή», «ο φίλαθλος», “Star”, «δημοκρατικός λόγος», «η νίκη» και «Kontra news» ενώ ίδρυσε και τους ραδιοφωνικούς σταθμούς «Ραδιο Αθήνα», «Ράδιο Θεσσαλονίκη» και «Sprint fm».
Επίσης, είχε ιδρύσει τον τηλεοπτικό σταθμό «Κανάλι 29» και μετά τη μετατροπή του στο σημερινό «Star Channel» το 1993, συνέχισε με την ίδρυση του «Καναλιού 5» που μετεξελίχθηκε σε Alter Channel, του Extra Channel αμεσως μετά, ενώ το 2012 δημιούργησε το Kontra Channel και την ιστοσελίδα Kontranews.gr.
Ο Γιωργος Α. Κουρης με τη σύζυγο του Ντίνα απέκτησαν έναν γιο, τον Ανδρέα ο οποίος του χάρισε δυο εγγόνια, τον Γιώργο και την Ελένη. Η οικογένεια του θα τον αποχαιρετήσει στο αγαπημένο του νησί την Κεφαλονιά σε πολύ στενό οικογενειακό κύκλο.

Διάκεια 2018: Διήμερο εκδηλώσεων με συναυλία της Αρετής Κετιμέ

Εκδηλώσεις εορτασμού της τοπικής εορτής «Διάκεια», σε ανάμνηση της μάχης της Αλαμάνας και του μαρτυρικού θανάτου του Αθανασίου Διάκου, θα πραγματοποιηθούν στη Λαμία το Σάββατο 21 και την Κυριακή 22 Απριλίου 2018.
Στο πλαίσιο του εορτασμού η Ιερά Μητρόπολη Φθιώτιδας, η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και ο Δήμος Λαμιέων συνδιοργανώνουν συναυλία με δημοτικά παραδοσιακά, λαϊκά και έντεχνα ελληνικά τραγούδια που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 22 Απριλίου στις 9.30 μ.μ. στην πλατεία Αθανασίου Διάκου.

Συμμετέχουν η Αρετή Κετιμέ, η Αγνή Καλουμένου, ο Ανδρέας Λάφης, η Ορχήστρα Ελληνικής Μουσικής Έμμετρον και το Λύκειο Ελληνίδων Λαμίας. Θα προηγηθεί θεατρικό δρώμενο που έχουν ετοιμάσει μαθητές του 16ου Δημοτικού Σχολείου Λαμίας.

Οι εκδηλώσεις εορτασμού κορυφώνονται την Κυριακή 22 Απριλίου, μετά το πέρας της επίσημης Δοξολογίας, με την τέλεση στις 10.30 π.μ. επιμνημόσυνης δέησης και ομιλίας στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό, την επιμνημόσυνη δέηση στο Μνημείο του Αθανασίου Διάκου (επί της οδού Καλύβα Μπακογιάννη) και την κατάθεση στεφάνων στον Ανδριάντα του Ήρωα στην ομώνυμη πλατεία.

Αναλυτικά:

ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018
Ώρα : 09:30 μ.μ. Συναυλία στην Πλατεία “Αθανασίου Διάκου”, με Δημοτικά, Παραδοσιακά, Λαϊκά και Έντεχνα Τραγούδια, με τη συμμετοχή του Λυκείου Ελληνίδων Λαμίας. Συνδιοργάνωση: Ιερά Μητρόπολη Φθιώτιδας, Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, Δήμος Λαμιέων.
ΚΥΡΙΑΚΗ 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018
Α. ΣΗΜΑΙΟΣΤΟΛΙΣΜΟΣ – ΦΩΤΑΓΩΓΗΣΗ
1) Γενικός σημαιοστολισμός των Δημοσίων Καταστημάτων, Δημοτικών και Κοινοτικών Καταστημάτων, των Καταστημάτων ΝΠΔΔ και Ιδιωτικού Δικαίου, των Τραπεζών, των οικιών και των ιδιωτικών καταστημάτων από της ογδόης πρωινής ώρας μέχρι και της δύσης του ηλίου, την ημέρα της εορτής.
2) Ώρα : 08:00 π.μ. Έπαρση της Σημαίας στο Περιφερειακό Κατάστημα και απόδοση τιμών από τιμητικό άγημα του Στρατού και τη Φιλαρμονική του Δήμου Λαμιέων.
3) Ώρα : 17.30 μ.μ. Υποστολή της Σημαίας στο Περιφερειακό Κατάστημα
4) Φωταγώγηση όλων των Δημοσίων, Δημοτικών και Κοινοτικών Καταστημάτων, καθώς και των Καταστημάτων των ΝΠΔΔ και των Τραπεζών από της δύσεως του ηλίου της 22ας Απριλίου μέχρι τις πρωινές ώρες της επομένης.
Β. ΕΠΙΜΝΗΜΟΣΥΝΗ ΔΕΗΣΗ
1) Ώρα 10.15 π.μ. Πέρας προσέλευσης επισήμων στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό
2) Ώρα 10.30 π.μ. Τέλεση μνημόσυνου στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό
Μετά το μνημόσυνο θα ακολουθήσει ομιλία στον Ιερό Ναό από εκπαιδευτικό της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας. Ύστερα, κατά την οικεία τάξη, ο Ιερός Κλήρος, οι Αρχές και το Εκκλησίασμα θα μεταβούν σε επίσημη πομπή στο Μνημείο του ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΔΙΑΚΟΥ (Καλύβα Μπακογιάννη), όπου θα ψαλεί επιμνημόσυνη δέηση.
Γ. ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΤΕΦΑΝΩΝ
Στη συνέχεια, ο Ιερός Κλήρος, οι Αρχές και το Εκκλησίασμα, θα μεταβούν σε επίσημη πομπή στον Ανδριάντα του Αθανασίου Διάκου, στην ομώνυμη πλατεία, όπου θα πραγματοποιηθεί κατάθεση στεφάνων.
Μετά την κατάθεση των στεφάνων θα τηρηθεί ενός λεπτού σιγή, θα ανακρουσθεί ο Εθνικός Ύμνος.

lamiareport.gr

Σφοδρές αντιδράσεις για το νομοσχέδιο υιοθεσίας παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια

Πολιτικούς τριγμούς, ακόμη και στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ, έχει προκαλέσει η κατάθεση νομοσχεδίου από το υπουργείο Εργασίας, το οποίο ανοίγει το δρόμο για την αναδοχή και υιοθεσία παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια.

Σε γραπτή δήλωσή του για το θέμα, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Μιχελογιαννάκης, ανέφερε πως «το νομοσχέδιο αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο αναδοχής από ομόφυλα ζευγάρια, ένα ενδεχόμενο που ως γιατρό και ως πολιτικό με βρίσκει αντίθετο».

Ο Κρητικός βουλευτής, παράλληλα, εκφράζει την άποψη ότι η ελληνική κοινωνία δεν είναι ακόμη ώριμη για κάτι τέτοιο και επισημαίνει πως «για ένα τέτοιο εγχείρημα χρειάζεται τεράστια ψυχολογική υποστήριξη, κάτι που στην Ελλάδα δυστυχώς δεν έχουμε ακόμα πετύχει».

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Στο νομοσχέδιο που κατέθεσε η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, Θεανώ Φωτίου, απλουστεύονται και ταυτόχρονα επισπεύδονται οι διαδικασίες αναδοχής και υιοθεσίας, ενώ «χαρτογραφούνται» όλα τα παιδιά που φιλοξενούνται σε ιδρύματα.

Η πτυχή του νομοσχεδίου που προκαλεί αντιδράσεις είναι εκείνη που αφορά στην κατοχύρωση δικαιώματος αναδοχής σε ζευγάρια που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, γεγονός που ανοίγει «παράθυρο» και στην αναδοχή και υιοθεσία παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια.

Παράλληλα, θεσμοθετείται η Επαγγελματική Αναδοχή για παιδιά με χρόνια προβλήματα υγείας και συμπεριφοράς. Ο θεσμός αυτός αφορά και σε περιπτώσεις ανηλίκων που έχουν διαπράξει αδικήματα τα οποία άπτονται των διατάξεων του ποινικού-σωφρονιστικού συστήματος. Ο ανάδοχος γονέας, σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να έχει ειδικές γνώσεις και του παρέχεται αυξημένη οικονομική ενίσχυση και εκπαίδευση.

Εξάλλου, το νομοσχέδιο προβλέπει τη δημιουργία του Εθνικού Συμβουλίου Αναδοχής και Υιοθεσίας, ως συμβουλευτικό - γνωμοδοτικό όργανο, καθώς και τα Εθνικά Μητρώα Ανηλίκων, Υποψήφιων Ανάδοχων Γονέων και Εγκεκριμένων Αναδοχών Ανηλίκων.

Ταυτόχρονα, το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης διατηρεί, επίσης, Εθνικό Μητρώο Υποψήφιων Θετών Γονέων, ενώ αντίστοιχα ειδικά μητρώα υποχρεούνται να τηρούν και οι αρμόδιοι φορείς, όπως είναι οι μονάδες παιδικής προστασίας.

Το σχέδιο νόμου προβλέπει την καθιέρωση ανώτατου ορίου αναμονής για διάφορες φάσεις των διαδικασιών αναδοχής και υιοθεσίας, ενώ εισάγεται και ο θεσμός της ανάθεσης διεξαγωγής της κοινωνικής έρευνας και σύνταξης της απαιτούμενης κοινωνικής έκθεσης σε πιστοποιημένους κοινωνικούς λειτουργούς.
Επιπλέον, καθιερώνεται η υποχρεωτική επιμόρφωση των υποψήφιων θετών γονέων και επανακαθορίζονται οι προϋποθέσεις καταλληλότητας των ανάδοχων γονέων.

Πρόβλεψη υπάρχει επίσης και για ανάδοχες οικογένειες που αποτελούνται από συζύγους που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, έχοντας ή όχι παιδιά, μεμονωμένα άτομα, άγαμα, ή διαζευγμένα ή σε χηρεία με ή χωρίς παιδιά, που μπορεί να είναι συγγενείς εξ αίματος οποιουδήποτε βαθμού με το ανήλικο τέκνο (συγγενική αναδοχή).

Σε ό,τι αφορά, τέλος, το σκέλος της αναδοχής, το νομοθέτημα του υπουργείου Εργασίας προβλέπει την παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης από τον φορέα ασφάλισης του ανάδοχου γονέα αλλά και τη χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης και μετά την ενηλικίωσή του παιδιού στην περίπτωση που πρόκειται για ΑμεΑ.

Ευρωκοινοβούλιο σε Τουρκία: Απελευθερώστε άμεσα τους δύο Έλληνες στρατιωτικούς

Εγκρίθηκε από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο με συντριπτική πλειοψηφία (607 υπέρ, 7 κατά και 18 αποχές) το Ψήφισμα Αρ. B8‑0194/2018 «Η παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των αρχών του κράτος δικαίου στην υπόθεση των δύο Ελλήνων στρατιωτικών που έχουν συλληφθεί και κρατούνται στην Τουρκία».

Το ψήφισμα, το οποίο με συντριπτική πλειοψηφία υιοθέτησε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τη συνεχιζόμενη κράτηση από τις τουρκικές αρχές των δύο Ελλήνων στρατιωτικών, έχει ως εξής:

«Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο,
- Αναφορικά με τη σύλληψη την 1η Μαρτίου και τη συνεχιζόμενη κράτηση από τις τουρκικές αρχές δύο Ελλήνων στρατιωτών, οι οποίοι δήλωσαν ότι έχασαν το δρόμο τους σε κακές καιρικές συνθήκες.
- Αναφορικά με το γεγονός ότι το συγκεκριμένο σημείο των συνόρων, στη δασώδη περιοχή των Καστανιών κατά μήκος του ποταμού Έβρου / Μερίτς, είναι ένα μείζον σημείο διέλευσης μεταναστών, προσφύγων και λαθρεμπόρων και ότι οι εν λόγω υπολοχαγός και λοχίας εκτελούσαν τακτική περιπολία στο σύνορο.
- Αναφορικά με τις εκκλήσεις από αξιωματούχους της ΕΕ και του NATO για την απελευθέρωση των στρατιωτών, μεταξύ άλλων και από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο στις 22 Μαρτίου 2018 και στη διάρκεια της Συνάντησης Ηγετών ΕΕ-Τουρκίας στις 26 Μαρτίου 2018.
- Αναφορικά με τις προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης να εξασφαλίσει την απελευθέρωση και την επιστροφή των στρατιωτών.
- Αναφορικά με το Άρθρο 5 Παράγραφος 2 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Ανθρώπινων δικαιωμάτων, που προβλέπει πως «όποιος συλλαμβάνεται θα πρέπει να ενημερώνεται αμέσως, σε γλώσσα που καταλαβαίνει, για τα αίτια της σύλληψής του και για οποιαδήποτε κατηγορία σε βάρος του».
Α. Επειδή στις 4 Μαρτίου 2018 τουρκικό δικαστήριο στην Ανδριανούπολη αποφάσισε να συνεχιστεί η κράτηση των δύο στρατιωτών, οι οποίοι αυτή τη στιγμή κρατούνται σε φυλακή υψίστης ασφαλείας κατηγορούμενοι για παράνομη είσοδο στην Τουρκία.
Β. Επειδή οι δύο έλληνες στρατιώτες κρατούνται σε τουρκική φυλακή για περισσότερο από έναν μήνα χωρίς να έχουν απαγγελθεί κατηγορίες εναντίον τους ώστε να γνωρίζουν γιατί κατηγορούνται.
Γ. Επειδή προηγούμενες παρόμοιες υποθέσεις τυχαίων διελεύσεων των συνόρων είτε από Έλληνες είτε από Τούρκους στρατιώτες διευθετούνταν στο παρελθόν επιτόπου στο επίπεδο των τοπικών στρατιωτικών αρχών των δύο πλευρών:
1. Καλεί τις τουρκικές αρχές να ολοκληρώσουν σύντομα τη δικαστική διαδικασία και να απελευθερώσουν τους δύο κρατούμενους Έλληνες στρατιώτες και να τους επιστρέψουν στην Ελλάδα.
2. Καλεί το Συμβούλιο, την Επιτροπή, την Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης και όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ να δείξουν αλληλεγγύη με την Ελλάδα και να ζητήσουν την άμεση απελευθέρωση των δύο Ελλήνων στρατιωτών σε οποιεσδήποτε επαφές ή επικοινωνίες με τούρκους ηγέτες και αρχές, στο πνεύμα του Διεθνούς Δικαίου και των σχέσεων καλής γειτονίας.
3. Καλεί τις τουρκικές αρχές να ακολουθήσουν επιμελώς τις νομικές διαδικασίες και να σεβαστούν πλήρως, όλοι όσοι αυτό τους αφορά, τα ανθρώπινα δικαιώματα που καθιερώνονται από το διεθνές δίκαιο, περιλαμβανομένης της σύμβασης της Γενεύης.
4. Παραγγέλλει στον πρόεδρό του να προωθήσει αυτή την απόφαση στους προέδρους, τις κυβερνήσεις και τα κοινοβούλια της Ελλάδας και της Τουρκίας, στην Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης της ΕΕ, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στις αρμόδιες αρχές των κρατών μελών και στο ΝΑΤΟ».

Bρέθηκε η σορός του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου

Βρέθηκε η σορός του άτυχου χειριστή του Mirage 2000-5 που κατέπεσε ανοικτά της Σκύρου το μεσημέρι της Πέμπτης. Τη σορό του εντόπισε αλιευτικό που συμμετείχε στις έρευνες ανοικτά του νησιού.

Την είδηση επιβεβαίωσε με δηλώσεις του ο δήμαρχος Σκύρου, Μίλτος Χατζηγιαννάκης, σημειώνοντας ότι δίπλα στη σορό του Γιώργου Μπαλταδώρου εντοπίστηκαν και μερικά συντρίμμια του Mirage 2000-5 της Πολεμικής Αεροπορίας.

Πολλοί ψαράδες της Σκύρου αλλά και από τα κοντινά νησιά πήραν μέρος στις έρευνες, καθώς το επέτρεψαν οι καιρικές συνθήκες.

Υπενθυμίζεται πως χθες εντοπίστηκαν στην περιοχή των ερευνών η κάσκα του άτυχου χειριστή, η μικρή σωστική λέμβος και το κιτ επιβίωσης που διέθετε το Mirage στο cockpit.

Τα τελευταία δραματικά λεπτά της μοιραίας πτήσης

Το Mirage του σμηναγού Γ. Μπαλταδώρου ήταν το «νούμερο 1» του ζεύγους που βρισκόταν σε ετοιμότητα στην 135 Σμηναρχία Μάχης στη Σκύρο και απογειώθηκε λίγο μετά τις 11.00 το πρωί της Πέμπτης, ώστε να αναχαιτίσει δύο τουρκικά F-16 που είχαν παραβιάσει τον εθνικό εναέριο χώρο (ΕΕΧ) στην περιοχή μεταξύ Λέσβου και Χίου.

Όταν το ζεύγος των ελληνικών Mirage έφθασε στην περιοχή, τα τουρκικά F-16 βρίσκονταν ήδη στην πορεία επιστροφής προς την Τουρκία και ο Μπαλταδώρος έδωσε σήμα BVR (Beyond Visual Range), που μεταφράζεται σε απόσταση άνω των 20 μιλίων. Τα δύο τουρκικά έμειναν εντός του ΕΕΧ μεταξύ 11.15 και 11.24, ενώ η αντίστοιχη είσοδος που είχαν κάνει ακόμη δύο τουρκικά F-4 στο νοτιοανατολικό Αιγαίο διήρκεσε επίσης λίγα λεπτά (11.24-11.35), γεγονός που σημαίνει ότι πλέον τα ελληνικά Mirage είχαν την άδεια να επιστρέψουν στη Σκύρο, αφού πέταξαν περίπου μέχρι τη Ρόδο.

Το δεύτερο Mirage σταθεροποιήθηκε μόλις 100 μέτρα πάνω από τη θάλασσα, επισημαίνουν ειδικοί εκπαιδευτές σε αυτόν τον τύπο αεροσκάφους. Παρ' ολίγον απεφεύχθη δηλαδή και μία δεύτερη τραγωδίαΚατά την επιστροφή τους προς τη Σκύρο και την προσέγγιση στο αεροδρόμιο της 135 Σ.Μ., τα δύο Mirage πετούσαν σε χαμηλό ύψος πάνω από τη θάλασσα, λόγω της χαμηλής νέφωσης και της αφρικανικής σκόνης που επηρέαζε την ορατότητα. Στις 12.15 ο κυβερνήτης του δεύτερου Mirage ειδοποίησε ότι είδε το αεροσκάφος του Μπαλταδώρου να «βουτάει» απότομα, μόλις εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου. Λόγω της πολύ κοντινής, παράλληλης, πτήσης που πραγματοποιούν τα ζεύγη των μαχητικών σε αυτές τις περιπτώσεις, ο κυβερνήτης του δεύτερου Mirage κατέβαλε τεράστια προσπάθεια προκειμένου να μην παρασυρθεί από τη μοιραία «βουτιά» του πρώτου. Ο κυβερνήτης του δεύτερου αεροσκάφους σε ένα ζεύγος ακολουθεί τον «1», που εν προκειμένω ήταν ο Μπαλταδώρος. Ως εκ τούτου, απαιτούνται ταχύτατοι χειρισμοί προκειμένου το δεύτερο αεροσκάφος να επανέλθει σε αυτόνομη πορεία. Το δεύτερο Mirage σταθεροποιήθηκε μόλις 100 μέτρα πάνω από τη θάλασσα, επισημαίνουν ειδικοί εκπαιδευτές σε αυτόν τον τύπο αεροσκάφους. Παρ' ολίγον απεφεύχθη δηλαδή και μία δεύτερη τραγωδία.

Ειδικότερα, σύμφωνα με εκπαιδευτή πιλότων τέτοιου τύπου αεροσκαφών ο οποίος μίλησε στο zougla.gr, το Mirage 2000-5 είχε εντολή να πετάει πολύ χαμηλά και κάτω από τα νέφη που την Πέμπτη 12 Απριλίου είχαν «αγκαλιάσει» όλο το βόρειο Αιγαίο. Κατά πάσα πιθανότητα, το αεροσκάφος «κάρφωσε» από πολύ χαμηλό ύψος λόγω της αχλύος από τη θερμοκρασιακή αναστροφή εξαιτίας των ειδικών κλιματολογικών συνθηκών που επικρατούσαν. Το φαινόμενο αυτό το γνωρίζουν οι Έλληνες πιλότοι. Η αχλύς σημαίνει θαμπάδα-θολούρα.

Κατά την ίδια πηγή, το αεροσκάφος «κάρφωσε», αφού πρώτα παγιδεύτηκε στη λεγόμενη από τους πιλότους «σούπα» του Αιγαίου. Ο πιλότος του Mirage φέρεται να υπέστη παραισθητικό φαινόμενο-vertigo και ήταν αδύνατο να υπάρξει αντίδραση, διότι το αεροσκάφος βρισκόταν ήδη σε πολύ χαμηλή πτήση. Τα δύο Mirage 2000-5 είχαν πάρει την τελική πορεία τους για προσγείωση στο αεροδρόμιο της Σκύρου. Η κατεύθυνσή τους ήταν από βόρεια-βορειοανατολικά. Η πτήση εκείνη τη στιγμή ήταν σε ύψος 3.000 ποδών. Τα δύο αεροσκάφη πραγματοποίησαν μία στροφή για την τελική προσέγγιση του αεροδρομίου από ανατολικά. Τη στιγμή της στροφής ο δεύτερος πιλότος έχασε από το οπτικό του πεδίο ξαφνικά τον πρώτο. Όλα τα στοιχεία συνάδουν με την εξήγηση που δόθηκε παραπάνω για το φαινόμενο της παραίσθησης - vertigo.

Θρήνος στο σπίτι του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου στην Πετρούπολη

Θλίψη επικρατεί στη γειτονιά του πιλότου Γιώργου Μπαλταδώρου. Το πρωί της Παρασκευής στην κατοικία του άτυχου σμηναγού βρέθηκε ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, αντιπτέραρχος Χρήστος Χριστοδούλου, για να συλλυπηθεί προσωπικά τη χήρα του Γ. Μπαλταδώρου.

Ο αρχηγός του ΓΕΑ δεν έμεινε πολλή ώρα στο σπίτι. Όταν βγήκε, δεν θέλησε να κάνει δηλώσεις, σεβόμενος το πένθος της οικογένειας. «Δεν είναι σωστό. Θα κάνουν δηλώσεις άλλοι» είπε χαρακτηριστικά.

ΣΟΚ Πτώση ελληνικού Mirage 2000-5 στο βόρειο Αιγαίο

Πτώση στρατιωτικού αεροσκάφους τύπου Mirage 2000-5 σημειώθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης εννέα ναυτικά μίλια βόρεια της Σκύρου.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πιλότος αγνοείται, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται μεγάλη επιχείρηση για τον εντοπισμό του.

Στην έρευνα συμμετέχουν πλοία του Πολεμικού Ναυτικού καθώς και ελικόπτερα Super Puma. Έχει δοθεί εντολή σε όλα τα παραπλέοντα σκάφη να προσεγγίσουν το σημείο όπου κατέπεσε το αεροσκάφος.

Το αεροσκάφος συμμετείχε σε αποστολή αναχαίτισης μαζί με ακόμη ένα Mirage 2000-5. Και τα δύο αεροσκάφη βρίσκονταν σε φάση επιστροφής στη βάση τους.

Η ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας έχει ως εξής: 


Την Πέμπτη 12 Απριλίου 2018 και ώρα 12:15, υπήρξε απώλεια επαφής αεροσκάφους M2000-5, εννέα (9) ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Νήσου Σκύρου.

Διεξάγονται έρευνες για τον εντοπισμό του.

Αεροπορική τραγωδία στην Αλγερία


Τουλάχιστον 257 είναι οι νεκροί από τη συντριβή στρατιωτικού αεροσκάφους των Ενόπλων Δυνάμεων της Αλγερίας όπως μετέδωσε ο ιδιωτικός τηλεοπτικός σταθμός Ennahar και όπως επιβεβαιώνεται από το αλγερινό υπουργείο Άμυνας. Το ρωσικής κατασκευής αεροσκάφος τύπου Ilyushin κατέπεσε πλησίον του αεροδρομίου Μπούφαρικ ενώ ακολουθούσε πορεία προς την πόλη Κωνσταντίνη.

Συγκεχυμένες είναι οι πληροφορίες για τον αριθμό των επιβαινόντων.

Σύμφωνα με ρωσικές πηγές οι επιβαίνοντες ήταν περισσότεροι από 200, ενώ σύμφωνα με άλλες πηγές ξεπερνούσαν τους 100.

Το αεροσκάφος Ilyushin IL76 κατέπεσε στην ορεινή περιοχή που βρίσκεται στην επαρχία Οούμ αλ-Μπουαγκί, στα βορειοανατολικά της χώρας.

Σύμφωνα πάντα με την ίδια πηγή που επικαλείται δηλώσεις του αξιωματούχου των υπηρεσιών εκτάκτων αναγκών συνταγματάρχη Φαρίντ Νετσάντ στο δημόσιο ραδιόφωνο, βρέθηκε ένας επιζών ενώ συνεχίζονται οι έρευνες διάσωσης.

Στο αεροσκάφος επέβαιναν στελέχη του στρατού με τις οικογένειές τους. 

Δημοφιλείς αναρτήσεις μήνα

Δημοφιλείς αναρτήσεις διαχρονικά


ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΧΙΛΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ... ????


Live







Η λίστα ιστολογίων μου






Επαγγελματικός εξοπλισμός Am & Fm



 
Support : FACEBOOK PROFIL | Your Link | Your Link
Copyright Nikos Samourkas © 2013. radio roumeli news