Και πάλι καλά να λέμε δηλαδή, θα μπορούσαμε να είμαστε ίσως και 158οι αλλά μας φύλαξε ο θεός των δημοσκοπήσεων και η συγκεκριμένη έρευνα διεξήχθη μόνο ανάμεσα σε …58 !
Είμαστε λοιπόν οι πλέον απαισιόδοξοι πολίτες του κόσμου αν σκεφτεί κανείς πως από την 58η θέση και κάτω αρχίζουν κάτι «δημοκρατίες» της κεντρικής Αφρικής και κάτι απομονωμένες φυλές στην έρημο Σερεγκέτι…
Η συγκεκριμένη έρευνα που διεξήχθη από 10-27 Νοεμβρίου 2012 αφορούσε τον δείκτη «καταναλωτικής εμπιστοσύνης», ένα δείκτη που τον έδειξε να έχει υποχωρήσει στις 35 μονάδες καταγράφοντας καταγράφοντας νέο αρνητικό ρεκόρ, καθώς σημείωσε ραγδαία πτώση (-11 μονάδες) σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2012.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ίδιας έρευνας, 9 στους 10 εννέα Έλληνες (92%) αναγκάστηκαν λόγω της κρίσης να αλλάξουν τις αγοραστικές τους συνήθειες, με τη μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών να έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για διασκέδαση εκτός σπιτιού (77%) και να έχει στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα (67%).
Τέσσερις στους δέκα Έλληνες δηλώνουν μάλιστα πως δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών.
Την ίδια ώρα, εννέα στους δέκα καταναλωτές θεωρούν πως η χώρα βρίσκεται σε ύφεση, ενώ εξίσου μεγάλο ποσοστό από αυτούς πιστεύει πως η κρίση θα παραταθεί και τους επόμενους μήνες που ακολουθούν.
Η εξασφάλιση εργασίας αποτελεί τη μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων, με ποσοστό που είναι από τα υψηλότερα παγκοσμίως (44%), ενώ η κατάσταση της οικονομίας και τα προσωπικά χρέη συνεχίζουν να ανησυχούν σταθερά τους Έλληνες.
Βάσει της ίδιας έρευνας ο παγκόσμιος δείκτης μειώθηκε το τέταρτο τρίμηνο του 2012 κατά μία μονάδα, φτάνοντας στις 91, με τις 100 μονάδες να αποτελούν τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ αισιοδοξίας και απαισιοδοξίας. Οκτώ ευρωπαϊκές χώρες βρίσκονται στις δέκα πιο απαισιόδοξες του πλανήτη, ενώ μόλις μία (η Νορβηγία) συμπεριλαμβάνεται στις 10 πιο αισιόδοξες.
zougla.gr