Στο πλαίσιο των προκλήσεων κατά της Ελλάδας φαίνεται πως εντάσσεται ένα
νέο βιβλίο, που προβάλλεται σήμερα από τον φιλοκυβερνητικό τουρκικό
Τύπο, ο συγγραφέας του οποίου ισχυρίζεται
ότι η υπογραφή του Κεμάλ Ατατούρκ στο διάταγμα του 1934, με το οποίο η
Αγιά Σοφιά μετατράπηκε από τζαμί σε μουσείο, είναι πλαστή.
Το βιβλίο τιτλοφορείται «Μηχανορραφίες της Αγίας Σοφίας» και ο ιστορικός-συγγραφέας, Μουσταφά Αρμαγάν, υποστηρίζει στο κείμενό του ότι η υπογραφή δεν μοιάζει με την υπογραφή του Ατατούρκ -επομένως, από νομικής άποψης, το διάταγμα αυτό θεωρείται άκυρο και, συνεπώς, η Αγιά Σοφιά παραμένει ακόμη τζαμί.
Ο Αρμαγάν, πάντως, ισχυρίζεται ότι η υπογραφή δεν μοιάζει ούτε με τις προηγούμενες, αλλά ούτε και με τις επόμενες υπογραφές του Κεμάλ Ατατούρκ.
Όπως αναφέρει, πριν από το διάταγμα ο Ατατούρκ υπέγραφε ως «Gazi M. Kemal» και μετά το διάταγμα ως «Κ. atatürk», δηλαδή με μικρό «a». «Πώς το μικρό "a" από το "atatürk" μεγάλωσε στο διάταγμα σε "Atatürk" ή ποιος το μεγάλωσε;» διερωτάται ο Τούρκος ιστορικός, βασιζόμενος σε γραφολογική ανάλυση.
Στο βιβλίο, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΑΝΤ1, υπάρχουν παλαιά έγγραφα, που δείχνουν τις «σκευωρίες» Αμερικανών κροίσων και διπλωματών εκείνη την περίοδο -δηλαδή των επιχειρηματιών Charles Crane και Mildred Barnes Bliss, του τότε Αμερικανού πρέσβη, Joseph Grew, αλλά και του Thomas Whittemore από το Αμερικανικό Βυζαντινό Ινστιτούτο- ούτως ώστε να μετατραπεί η Αγία Σοφία σε μουσείο.
Το βιβλίο αναφέρεται και σε ένα δημοσίευμα της ελληνικής ομογενειακής εφημερίδας «Απογευματινή» της Κωνσταντινούπολης, με χρονολογία 7 Φεβρουαρίου 1935, σύμφωνα με το οποίο ο Ατατούρκ επισκέφθηκε την Αγία Σοφία τρεις μήνες μετά τη μετατροπή της σε μουσείο. Αναφέρει, ωστόσο, ότι σε καμιά άλλη εφημερίδα της εποχής δεν δημοσιεύτηκε κάτι τέτοιο.
Το βιβλίο, καθώς φαίνεται, έρχεται να αποτελέσει ένα ακόμη... βέλος στην προπαγανδιστική «φαρέτρα» του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, δίνοντας «πάτημα» στους ισλαμιστές ότι ο ιστορικός ναός αποτελεί τζαμί και όχι μουσείο.
Όλα αυτά, μάλιστα, σημειώνονται σε μια περίοδο που ο Ερντογάν κλιμακώνει την «πολεμική» ρητορική του κατά της Ελλάδας (σ.σ. μόλις χθες... θυμήθηκε την Μικρασιατική Καταστροφή και... καυχήθηκε για τους Τούρκους που έριξαν τους Έλληνες στη θάλασσα, όπως είπε), ενώ ο ίδιος ο «σουλτάνος» έχει ανακοινώσει ότι σκοπεύει να πάει την προσεχή εβδομάδα, την Μεγάλη Παρασκευή, στην Αγιά Σοφιά, και να προσευχηθεί ως μουσουλμάνος.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, «ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν θα πραγματοποιήσει μια μουσουλμανική προσευχή της Παρασκευής λίγο πριν τις 16 Απριλίου, εντός της Αγίας Σοφίας, μαζί με όλη την κυβέρνηση και τους ανώτερους αξιωματούχους του ΑΚΡ. Θα πρόκειται για μια παράσταση εναντίον των Σταυροφόρων συνοδευόμενη με την ρητορική μετατροπής του μουσείου ξανά σε χώρο λατρείας, που ξανανοίγει ως ισλαμικό τέμενος όπως αναφέρουν σοβαρές πηγές από το Παλάτι (σ.σ. εννοεί το προεδρικό μέγαρο στην Άγκυρα)».
http://www.protothema.gr
Το βιβλίο τιτλοφορείται «Μηχανορραφίες της Αγίας Σοφίας» και ο ιστορικός-συγγραφέας, Μουσταφά Αρμαγάν, υποστηρίζει στο κείμενό του ότι η υπογραφή δεν μοιάζει με την υπογραφή του Ατατούρκ -επομένως, από νομικής άποψης, το διάταγμα αυτό θεωρείται άκυρο και, συνεπώς, η Αγιά Σοφιά παραμένει ακόμη τζαμί.
Ο Αρμαγάν, πάντως, ισχυρίζεται ότι η υπογραφή δεν μοιάζει ούτε με τις προηγούμενες, αλλά ούτε και με τις επόμενες υπογραφές του Κεμάλ Ατατούρκ.
Όπως αναφέρει, πριν από το διάταγμα ο Ατατούρκ υπέγραφε ως «Gazi M. Kemal» και μετά το διάταγμα ως «Κ. atatürk», δηλαδή με μικρό «a». «Πώς το μικρό "a" από το "atatürk" μεγάλωσε στο διάταγμα σε "Atatürk" ή ποιος το μεγάλωσε;» διερωτάται ο Τούρκος ιστορικός, βασιζόμενος σε γραφολογική ανάλυση.
Στο βιβλίο, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΑΝΤ1, υπάρχουν παλαιά έγγραφα, που δείχνουν τις «σκευωρίες» Αμερικανών κροίσων και διπλωματών εκείνη την περίοδο -δηλαδή των επιχειρηματιών Charles Crane και Mildred Barnes Bliss, του τότε Αμερικανού πρέσβη, Joseph Grew, αλλά και του Thomas Whittemore από το Αμερικανικό Βυζαντινό Ινστιτούτο- ούτως ώστε να μετατραπεί η Αγία Σοφία σε μουσείο.
Το βιβλίο αναφέρεται και σε ένα δημοσίευμα της ελληνικής ομογενειακής εφημερίδας «Απογευματινή» της Κωνσταντινούπολης, με χρονολογία 7 Φεβρουαρίου 1935, σύμφωνα με το οποίο ο Ατατούρκ επισκέφθηκε την Αγία Σοφία τρεις μήνες μετά τη μετατροπή της σε μουσείο. Αναφέρει, ωστόσο, ότι σε καμιά άλλη εφημερίδα της εποχής δεν δημοσιεύτηκε κάτι τέτοιο.
Το βιβλίο, καθώς φαίνεται, έρχεται να αποτελέσει ένα ακόμη... βέλος στην προπαγανδιστική «φαρέτρα» του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, δίνοντας «πάτημα» στους ισλαμιστές ότι ο ιστορικός ναός αποτελεί τζαμί και όχι μουσείο.
Όλα αυτά, μάλιστα, σημειώνονται σε μια περίοδο που ο Ερντογάν κλιμακώνει την «πολεμική» ρητορική του κατά της Ελλάδας (σ.σ. μόλις χθες... θυμήθηκε την Μικρασιατική Καταστροφή και... καυχήθηκε για τους Τούρκους που έριξαν τους Έλληνες στη θάλασσα, όπως είπε), ενώ ο ίδιος ο «σουλτάνος» έχει ανακοινώσει ότι σκοπεύει να πάει την προσεχή εβδομάδα, την Μεγάλη Παρασκευή, στην Αγιά Σοφιά, και να προσευχηθεί ως μουσουλμάνος.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, «ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν θα πραγματοποιήσει μια μουσουλμανική προσευχή της Παρασκευής λίγο πριν τις 16 Απριλίου, εντός της Αγίας Σοφίας, μαζί με όλη την κυβέρνηση και τους ανώτερους αξιωματούχους του ΑΚΡ. Θα πρόκειται για μια παράσταση εναντίον των Σταυροφόρων συνοδευόμενη με την ρητορική μετατροπής του μουσείου ξανά σε χώρο λατρείας, που ξανανοίγει ως ισλαμικό τέμενος όπως αναφέρουν σοβαρές πηγές από το Παλάτι (σ.σ. εννοεί το προεδρικό μέγαρο στην Άγκυρα)».
http://www.protothema.gr